נתניהו: נעלה לקצב של 170 אלף חיסונים ביום

רה"מ ושר הבריאות הגיעו לנתב"ג, שם נחת מטוס מלא במנות חיסון של חברת "פייזר". נתניהו: "נשלים את חיסון האוכלוסייה הבוגרת במהלך מארס". אדלשטיין: "מתכננים עם קופות החולים את השלב הבא"

זמן צפייה: 02:15

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הגיעו הערב (ראשון) לנמל התעופה בן-גוריון, שם נחת מטוס עמוס בחיסונים נגד קורונה של חברת התרופות "פייזר". "זהו יום ענק למדינת ישראל", אמר נתניהו בנאום שנשא במקום, וטען: "נתחיל להעלות כבר היום לקצב של 170 אלף חיסונים ביום".

נתניהו, שקרא לחיסונים שהגיעו "זריקות עידוד", סיפר כי סיכם עם מנכ"ל פייזר שהחיסונים שיגיעו ארצה ינתחו כאן אחד אחרי השני. כך, "נשלים את חיסונה של האוכלוסייה הבוגרת מעל גיל 16 במהלך חודש מארס", הסביר. "ביום ראשון הבא יגיע משלוח ענק נוסף".

"בימים הקרובים, אני מתכוון להסתער על הכלכלה כמו שהסתערתי על החיסונים עם עוד סיוע, עזרה ומענקים - להוציא את ישראל גם מכלכלת הקורונה", הוסיף ראש הממשלה. "נעשה את זה יחד בהצלחה אדירה, ונהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהקורונה הבריאותית והכלכלית, ונחזור חזרה לחיים. יהיה לנו פסח באמת שמח".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

במהלך הפגנה סמוך לקדומים: מפקד סיירת גולני הותקף באלימות

השר יזהר שי, פרופ' חגי לוין וגונן בן יצחק מצטרפים ליעלון

בעקבות החמרת ההגבלות: נוספו יותר מ-20 אלף מובטלים חדשים

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את משלוח החיסונים של ''פייזר''
ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את משלוח החיסונים של ''פייזר'' | צילום: קובי גדעון, לע''מ

בהמשך, גם שר הבריאות נשא דברים, ואמר: "הערב, נשב עם קופות החולים ונתכונן לשלב הבא. כבר היום הצוותים הרפואיים קיבלו את החיסון השני, והחל ממחר ינתנו חיסונים גם של המנה השנייה וגם של המנה הראשונה".

בסוף דבריו, סיכם וסיפר כי הוא "תמיד היה יותר צנוע מבחינת המספרים, אמרתי 'בואו קודם נדבר על 60 אלף חיסונים ביום' - והגענו ל-150 אלף. אני אומר באחריות, לקראת אמצע מארס אנחנו נגיע ל-5 מיליון איש במדינת ישראל שקיבלו את החיסון נגד הקורונה. זה אפשרי, זה בידיים שלנו - ואנחנו נעשה את זה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין מקבלים את משלוח החיסונים של ''פייזר''
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין מקבלים את משלוח החיסונים של ''פייזר'' | צילום: קובי גדעון, לע''מ

מוקדם יותר הבוקר, עדכן משרד הבריאות כי 1,817,000 ישראלים התחסנו עד כה. בתי החולים וקופות החולים החלו לחסן במנה השנייה את מי שקיבל כבר את המנה הראשונה לחיסון הקורונה. צוותי הרפואה יקבלו אותה ראשונים, שכן הם היו הראשונים שקיבלו את המנה הראשונה.