פרופ' אש: "העלייה בתחלואה מטרידה – אך לא נטיל כרגע הגבלות"

מנכ"ל משרד הבריאות הסביר שאין צורך בהגבלות כל עוד ה-R נשאר יציב סביב 1. לדבריו, כדי למנוע את התפשטות המגפה דרושה אכיפה מחמירה יותר • 30 תלמידים ומורים מבי"ס בצור הדסה נדבקו בנגיף

זמן צפייה: 05:42

מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור נחמן אש התראיין הערב (שבת) לחדשות 13 והתייחס לעלייה בתחלואה שניכרת בימים האחרונים. לדבריו, "העלייה הזו מטרידה. בעיקר אם היא תימשך ואם מקדם ההדבקה יעלה מעבר ל-1.1. זו נקודה שמסמלת התפתחות של התחלואה".

למרות זאת, פרופסור אש מרגיע ומבהיר כי לא מתוכננות כרגע הגבלות, כל עוד מקדם ההדבקה נותר יחסית נמוך. "אנחנו נשב ונחשוב האם צריך לשנות משהו לגבי חנוכה", הוא מסביר. "אם מקדם ההדבקה יישאר סביב 1 אני לא רואה שנצטרך לנקוט צעדים".

בהתייחס למצב התחלואה העולה באירופה אומר אש: "אנחנו עוקבים אחרי התחלואה ואחרי הגעות של מאומתים מחו"ל וקובעים בהתאם לכך מדינות אדומות. כרגע אף מדינה לא עומדת בקריטריונים. הן כולן מוגדרות מדינות כתומות ולכן יש מגבלות על הגעת קבוצות".

מנכ"ל משרד הבריאות אמר שחיסוני הילדים יתחילו ביום שלישי הקרוב וכי יהיו מאמצים לשכנוע ההורים ללא לחץ אלא בהנגשת מידע ושקיפות. לדבריו, "אנחנו לא לוחצים, חשוב לנו שההורים יקבלו החלטה אישית בהתייעצות עם הרופא - אבל זה מאוד חשוב להתחסן".

בתוך כך, לפי נתוני משרד הבריאות, 497 מואמתים חדשים התגלו אתמול מתוך 77 אלף נבדקים. יש 5,277 חולים פעילים כעת בישראל, מהם 133 במצב קשה ומתוכם 82 מונשמים. 8,154 בני אדם נפטרו מפרוץ המגפה. מקדם ההדבקה עומד על 1.02. בבית ספר בצור הדסה שבהרי ירושלים נמצאו בימים האחרונים 30 מאומתים, מורים ותלמידים, מה שהוביל לסגירת בית הספר באופן זמני על מנת לעצור את ההתפרצות.