לאחר שהתבטא נגד חרדים: מנהל ביה"ח "מעייני הישועה" התפטר

אחרי שטען בריאיון לרשת ב' כי "במגזר החרדי התחנכו לקבל הכול בלי לתת כלום", פרופ' רביד הודיע על סיום תפקידו במרכז הרפואי. "אי אפשר לטפל באנשים, להתריע ולחטוף בוץ - הורגים את השליח"

זמן צפייה: 00:34

פרופ' מוטי רביד, מנהל בית החולים "מעייני הישועה" שבבני ברק, הודיע היום (חמישי) על התפטרותו. זאת לאחר הסערה שהתעוררה בעקבות אמירות חריפות שהצהיר על המגזר החרדי, בריאיון ברשת ב' הבוקר.

בין היתר, אמר רביד כי החרדים "התחנכו לקבל הכול מבלי לתת כלום", וכי מדובר ב"קהל שלם שפורק עול והורג אנשים". כאמור, רבים מתחו ביקורת על ההתבטאויות הללו, בין היתר סגן השר אורי מקלב (יהדות התורה), שכינה את רביד "אדם רווי שנאה וצביעות".

לאחר התפטרותו, אמר בשיחה עם חדשות 13 כי "אי אפשר גם לטפל באנשים יומם ולילה, גם לנסות להתריע ולכוון אנשים שלא יזיקו לעצמם ולאחרים וגם לחטוף בוץ כל הזמן - הורגים את השליח".

עוד בחדשות 13:

5% פיתחו נוגדנים לקורונה – ישראל רחוקה מ"חסינות עדר"

4,129 נדבקים חדשים אובחנו אתמול – 8.9% מהבדיקות חיוביות

הממשלה אישרה: מצב החירום שמגביל מחאות לק"מ מהבית הוארך בשבוע

פרופ' מוטי רביד, מנכ''ל בית החולים ''מעייני הישועה''
פרופ' מוטי רביד, מנכ''ל בית החולים ''מעייני הישועה'' | צילום: חדשות 13

"במשך שנים הוא חי ומתפרנס מהציבור שאותו הוא כל כך סולד", הצהיר מקלב. "הוא נמצא במקום שהקים הציבור החרדי רק כדי לתת, ומוכן בגלל מניעים ידועים להרעיל את הבאר ממנה שתה עשרות שנים".

בעקבות הודעת התפטרותו של רביד, הנהלת בית החולים מסרה כי היא "מביעה צער על דבריו - השמיע דברים פוגעניים שלא ייאמרו כנגד הציבור החרדי בכלל ורבניו בפרט".

המרכז הרפואי מעייני הישועה בבני ברק
המרכז הרפואי מעייני הישועה בבני ברק | צילום: חדשות 13

"מיותר לומר כי הדברים שנאמרו ראויים היו שלא יאמרו", נמסר, "והינם ההפך הגמור מעמדת והשקפת בית החולים. בית החולים, אשר נוסד כבית חולים קהילתי על מנת לתת מענה לצרכים המיוחדים של ציבור שומרי התורה והמצוות, גאה להמשיך לשרת את הציבור על כל גווניו תוך כדי שמירה על קדושת החיים וערך חיי אדם על פי תורתנו הקדושה כפי שנעשה עד היום".