נשלל החשד למקרה שני של אבעבועות הקוף בישראל

משרד הבריאות עדכן כי אדם נוסף חשוד כחולה במחלה - מלח בספינת משא בן 27. הוא אושפז בבית החולים ברזילי באשקלון במצב קל ויציב, והבדיקות שלו נשלחו למעבדה ונשללו. שר הבריאות הורוביץ: "צריך גם כאן להרגיע. זו מחלה - לא מגפה"

זמן צפייה: 01:58

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי אדם נוסף בישראל חשוד כחולה באבעבועות הקוף, לאחר שחזר ממערב אירופה. מדובר בצעיר בן 27 העובד כמלח בספינת משא שעגנה בנמל אשדוד. הוא אושפז בבית החולים ברזילי באשקלון במצב קל מאוד ויציב, והבדיקות שלו נשלחו למעבדה במכון הביולוגי בנס ציונה על מנת לאמת את החשד. זמן קצר לאחר מכן נשלל החשד.

שר הבריאות ניצן הורוביץ כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו: "אנחנו עוקבים אחר מקרי ההדבקה של אבעבועות הקוף בעולם ובישראל, אבל צריך גם כאן להרגיע. זו מחלה - לא מגפה. מחלה מוכרת עם תסמינים קלים בדרך כלל, שבטח לא דומה בהיקף ההדבקה לקורונה. משרד הבריאות נערך ויודע לתת מענה מקצועי לכל מצב. מודעות וזהירות - כן. פאניקה ותרחישי אימה - ממש ממש לא".

המקרה הראשון של אבעבועות הקוף בישראל התגלה ביום שישי, כאשר גבר בשנות ה-30 לחייו הגיע לבית החולים איכילוב בתל אביב עם סימני המחלה, ואושפז בחדר בידוד. במשרד הבריאות עדכנו כי מצבו טוב, ודגימה מהבדיקות שנערכו לו הועברה לאישור האבחנה במכון הביולוגי.

שלשום קיים ארגון הבריאות העולמי דיון חירום בעקבות התפשטות הנגיף, שחדר לאירופה לאחר שזוהה לראשונה באפריקה. יותר מ-100 מקרים התגלו באירופה, בין היתר בספרד, שם זוהו 23 מקרים חדשים - בעיקר במדריד - לאחר שכמה נדבקו בעת שהיו בסאונה.

סך המקרים בספרד עומד על 30, כשבפורטוגל השכנה ישנם 23 נדבקים בנגיף. בהולנד גם דיווחו על מקרים ראשונים של נדבקים בנגיף, ומוקדם יותר התגלו כ-20 מקרים בבריטניה. בשוויץ דיווחו ביום שישי על מקרה ראשון של הנגיף. בלגיה היא המדינה הראשונה בעולם שמכריזה על בידודם של חולים באבעבועות הקוף - ל-21 יום.

נגיף אבעבועות הקוף הוא נגיף שלא נחשב למסכן חיים מאופיין בעיקר עם חום, כאבי ראש ופריחה. היום התגלה מקרה ראשון של אבעבועות הקוף בשוויץ. המחלה התגלתה לראשונה בשנת 1958 במעבדת קופים, כש-12 שנים לאחר מכן התגלה המקרה הראשון של המחלה בבני אדם ומאז היא מתפרצת לסירוגין בעיקר באפריקה. ב-2018 חזר ארצה מניגריה מי שלימים היה הנשא הראשון של המחלה בארץ.