אבעבועות הקוף בישראל: משרד הבריאות הרחיב את הזכאים לחיסון

על פי ההתוויות החדשות, גם גברים מעל גיל 18 שאובחנו עם שתי מחלות מין בזמנים שונים (עגבת פעילה, כלמידה או זיבה) מתחילת שנת 2021, על פי תיעוד בתיק הרפואי, יוכלו להתחסן נגד הנגיף

חיסון נגד אבעבועות הקוף
חיסון נגד אבעבועות הקוף | צילום: רויטרס

משרד הבריאות הרחיב היום (חמישי) את התוויות החיסון לאבעבועות הקוף, והן ייכנסו לתוקף בימים הקרובים והיו תקפות לגברים בני 18 ומעלה, שנולדו משנת 1980 ואילך.

להלן ההתוויות המעודכנות:

  •  גברים המקבלים PreEP משנת 2021 והלאה
  • גברים עם HIV
  • גברים שאובחנו עם שתי מחלות מין בזמנים שונים (עגבת פעילה, כלמידה או זיבה) מתחילת שנת 2021 על פי תיעוד בתיק הרפואי.

בישראל אובחנו עד כה 176 גברים כחולים באבעבועות הקוף. משרד הבריאות קורא למי שפיתח חום ופריחה שלפוחיתית או היה במגע הדוק עם אדם שיש חשש שהוא חולה באבעבועות קוף לפנות לרופא/ה המטפל/ת ולהבדק. חשוב לציין שהבדיקות לאבעבועות קוף זמינות בבתי החולים ובקהילה.

חולי אבעבועות הקוף מדברים: ''כאבי ראש חזקים, חום וצמרמורות''
חולי אבעבועות הקוף מדברים: ''כאבי ראש חזקים, חום וצמרמורות''

על פי הנחיות ארגון הבריאות העולמי, חולים במחלה ומי שהוגדר כמגע קרוב נדרשים להמנע מטיסות כל עוד יש סכנה להדבקה. קופות החולים, צה"ל ומרפאת לוינסקי החלו לחסן בהתאם להתוויות שפרסם משרד הבריאות ועד כה חוסנו מעל 1500 אנשים.

בתחילת ספטמבר צפויות להגיע יתר המנות שנרכשו להשלמת 10,000 המנות. משרד הבריאות בודק אפשרות לשינוי ההנחיות לחיסון בהתאם לאישור ארגון המזון והתרופות האמריקאי שיאפשר ניצול מוגבר של כל מנת חיסון וכן לרכישה של חיסונים נוספים בכדי לוודא זמינות חיסון לכל מי שמוגדר בסיכון.

ערכת הסברה על אבעבועות הקוף
ערכת הסברה על אבעבועות הקוף | צילום: רויטרס

מנהלת תחום מחלות זיהומיות במכבי שירותי בריאות ד"ר שירלי שפירא בן דוד אמרה על החלטת משרד הבריאות בעניין חיסון נגד אבעבועות הקוף:"אנו מברכים על החלטת משרד הבריאות שהחליט להרחיב את הקריטריונים למתן החיסון נגד מחלת אבעבועות הקוף. אנו במכבי נערכים לעדכון הרחבת ההתוויות למען חברי הקופה. החיסון הוא יעיל ובטוח ואנו ממליצים למי שעומד בקריטריונים להגיע ולהתחסן, ובכך לשמור על בריאותו ועל בריאות קרוביו".

עד כה חוסנו כ-620 חברי מכבי בחיסון נגד אבעבועות הקוף, וכ-40 חברים נוספים זימנו תור לימים הקרובים, המהווים כ-55% מהחברים שעומדים בקריטריונים שלפני העדכון.