דיירת במשען ב"ש חלתה בקורונה - הופסקו הביקורים במח' הסיעודית

בית האבות, ש-14 מדייריו מתו לאחר שחלו בנגיף, הודיע כי דיירת במחלקה הסיעודית נדבקה והועברה לאשפוז בביה"ח סורוקה כשהיא במצב בינוני: "דורשים לערוך בדיקות לכלל הדיירים והצוות במחלקה"

זמן צפייה: 01:16

דיירת במחלקה הסיעודית בבית האבות משען בבאר שבע אובחנה כחולת קורונה והועברה אמש (שישי) למיון בבית החולים סורוקה כשהיא במצב בינוני. כתוצאה מכך, בבית האבות הודיעו כי ייפסקו הביקורים במחלקה עד שייבדקו כל הדיירים ואנשי הצוות. כזכור, 14 דיירי בית האבות מתו ועשרות נדבקו כתוצאה מהתפרצות של הנגיף במקום.

"על מנת להבטיח את המשך בריאות דיירינו, אנו ממשיכים במדיניות החדרים המבודדים והתנהלות הצוות תחת מיגון נדרש. בנוסף, אנו פונים למשרד הבריאות בדרישה לערוך בדיקות לכלל הדיירים והצוות במחלקה", נמסר מבית האבות. "אנו ממשיכים לטפל בדיירי המחלקה תוך מדיניות מחמירה של בידוד והגנה מלאה, מבלי להסתמך רק על תוצאות הבדיקות. כמו כן, ע״מ להבטיח את בריאות הדיירים במחלקה ומשפחותיהם, אנו נאלצים להפסיק הביקורים במחלקה עד לביצוע הבדיקות וקבלת תוצאותיהן".

משפחות הדיירים מחוץ לבית האבות ''משען'' בבאר שבע | צילום: חדשות 13

בתחילת החודש אושרה חזרת שלושה דיירים שנדבקו והועברו לבית אבות בנתניה, לאחר שהחלימו. בתחילה משרד הבריאות סירב להחזירם לבית האבות למרות החלמתם, אך לאחר פניות של הנהלת רשת הדיור המוגן, אושרה חזרתם של הדיירים.

מרשת "משען" נמסר אז בתגובה: "בעקבות פניותינו, מחוז דרום במשרד הבריאות עידכנו אותנו כעת כי הם חוזרים בהם מההנחיות של סגן הגריאטר המחוזי וכי החל מיום ראשון נקלוט בחזרה דיירים שיש להם שתי בדיקות שליליות לקורונה והמוסד שטיפל בהם אומר שהם בריאים. אנו מקווים שכבר ביום שלישי שלושת הדיירים שהחלימו יחזרו הביתה".

לדברי בני המשפחה של אחד הדיירים, ההחלטה של משרד הבריאות סיכנה את הדיירים, שכן בזמן שהותם במחלקת הקורונה הם היו עלולים להידבק מחדש. המשפחות אף נפגשו עם ד"ר אבנר שחר, הגריאטר המחוזי, ולטענתן הוא התייחס אליהן בזילזול, וטען כי ההחלטה התקבלה לאחר שדיירת שחזרה לבית האבות חלתה שוב.