בצל התפשטות האומיקרון: מומחי ה-FDA המליצו לאשר תרופה לקורונה

פאנל המומחים שמייעץ למנהל המזון והתרופות האמריקני המליץ לאשר את התרופה של חברת "מרק". לפי הנתונים הפיתוח יכול להפחית מקרי אשפוז ומוות באופן משמעותי. בעבר פורסם כי ישראל ניהלה מגעים לייבוא התרופה לארץ

גלולת מולנופירביר של מרק המיועדת לטיפול בקורונה
גלולת מולנופירביר של מרק המיועדת לטיפול בקורונה | צילום: רויטרס

פאנל המומחים המייעץ למנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) המליצו הלילה (רביעי) לאשר את התרופה נגד קורונה של חברת מרק (Merck). התרופה, הנקראת מולנופירביר, ניתנת כגלולה שאפשר לקחת בבית ולא במסגרת אשפוז.

בדומה לארץ, צוות המומחים ממליץ ומנהל התרופות כעת צריך לאשר את התרופה באופן סופי. ככל הנראה, אם התרופה תאושר, היא תשמש לאוכלוסיות בסיכון גבוה על מנת למנוע התפתחות מחלה קשה במקרה של הידבקות. בעבר הוצגה התרופה ככזו שיכולה להפחית מקרי אשפוז ומוות ב-50%.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

החיילות שנפגעו מהקצין נפגשו: "לא ידעתי מה לעשות עם עצמי"

"הרופאים אמרו שזה נס": השף שלום קדוש מדבר לראשונה מאז שהותקף

"אני יכול לחסל את יוקר המחייה": החקלאי שעיצבן את רשתות השיווק

בשבוע שעבר, החברה פרסמה נתונים על התרופה, לפיהם היא משמעותית פחות יעילה ממה שפורסם עד כה, ומפחיתה מקרי אשפוז ומוות אצל נדבקים בסיכון גבוה בעד 30% מהמקרים. חבר הפאנל, ד"ר דייוויד הארדי אמר כי "הקורונה היא עדיין מחלה קשה, יש צורך בתרופה כזאת. זוהי ההזדמנות הראשונה שתהיה זמינה תרופה ללקיחה דרך הפה לאחר הופעת תסמינים קלים, על אף שעדיין ישנן שאלות לגבי היעילולת שלה לטווח הארוך".

לפני כחודשיים פורסם לראשונה בחדשות 13 כי ישראל ניהלה מגעים לייבוא התרופה החדשה, ופנתה לחברת התרופות בבקשה להבטיח מלאי מתאים עבורה של התרופה, אם תאושר על ידי מנהל התרופות. ראש הממשלה נפתלי בנט, התייחס במהלך ישיבת קבינט הקורונה לתרופה החדשה ואמר לשרים כי מדובר בתרופה יקרה, שעולה כ-800 דולר למטופל, אך ישראל תפעל במטרה לייבא אותה, כך שתהיה זמינה לחולים בארץ.