אדלשטיין: חובת עטיית מסכות בחללים סגורים תבוטל ב-15 ביוני

במהלך טקס הוקרה לצוותים הרפואים הודיע שר הבריאות כי אם נתוני התחלואה יישארו נמוכים, החובה לא תחודש . נתניהו: חיסון בני הנוער זו בשורה ענקית, זה מבטיח חסינות עדר

מספרות בימי קורונה
מספרות בימי קורונה | צילום: רויטרס

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע היום (ראשון) כי "אם התלואה תמשיך להיות נמוכה, חובת עטיית המסכות בחללים סגורים תבוטל ב-15 ביוני". את הדברים אמר במהלך טקס הוקרה שהתקיים היום לצוותים הרפואיים ולראשי מערכת הבריאות.

עוד מדבריו של השר: "הפכנו למדינה המחוסנת הראשונה בעולם. הצניחה בנתוני התחלואה קרתה בשעה שהמשק פועל באופן מלא, זוהי מציאות שלא שיערנו שנגיע אליה". לצד זאת, התייחס אדלשטיין לתופעת האלימות נגד צוותי הרפואה: "ההסתה חסרת גבולות ברשתות החברתיות מצד מתנגדי החיסונים מביאה אותם לעיוורון ערכי ומוסרי. ההסתה נמשכה גם הלילה מול ביתו של מנכ"ל המשרד פרופ' חזי לוי".

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

עוזרו של ליצמן ושלושה בכירים נוספים נעצרו בחשד לעבירות שוחד

"הסורים פתחו באש": ישיבות הקבינט ממלחמת יום כיפור – נחשפות

גורמים במערכת אכיפת החוק: תישקל האפשרות לבטל את מצעד הדגלים

תיירים בנתב''ג עם מסיכות
תיירים בנתב''ג עם מסיכות | צילום: חדשות 13

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא דברים במהלך הטקס: "הניצחון של ישראל הושג בזכות שני גורמים יסודיים: מיליוני החיסונים שהבאנו לארץ והחלוקה המהירה שלהם לאזרחי ישראל. הבוקר התחלנו לחסן גם בני נוער בגילאי 12-16 - זאת בשורה ענקית, זה מבטיח לנו חסינות עדר".

כזכור, החל מהבוקר, כ-600 אלף בני נוער ישראלים בני 15-12 יכולים להתחסן נגד נגיף קורונה ולהצטרף ל-5.4 מיליון הישראלים שכבר עשו כן במהלך החודשים האחרונים. מקופת מכבי נמסר כי עד כה התחסנו 1,000 בני נוער, בעוד שאלפים קבעו תורים בקופות לקראת המשך השבוע.

חיסון נגד קורונה לבני נוער
חיסון נגד קורונה לבני נוער | צילום: חדשות 13

בתוך כך, מגפת הקורונה בישראל מוסיפה להראות סימנים של היעלמות כמעט מוחלטת, שכן לפי נתוני משרד הבריאות - רק 30 מאמותים חדשים התגלו אתמול, זאת מתוך כ-18 אלף בדיקות שבוצעו. כעת בארץ, 216 חולים פעילים, בהם 37 שמצבם קשה ומתוכם 25 מונשמים.