מחקר: השעון הביולוגי מתקתק - גם אצל גברים

נתונים מכמעט 19,000 מחזורי הפריה חוץ גופית שתוצאותיהם פורסמו בעיתון הגרדיאן הבריטי, הראו כיצד לגילו של האב ישנה השפעה משמעותית יותר על שיעורי הלידות המוצלחות ממה שנהוג היה לחשוב. "גיל האישה משחק תפקיד חשוב - אך לא כל ההתמקדות צריכה להיות בו"

אבות בחופשת לידה

מחקר של כמעט 19,000 מחזורי הפריה חוץ גופית שפורסם הבוקר (ראשון) בעיתון הגרדיאן הבריטי הראה כיצד לגיל האב ישנה השפעה משמעותית יותר על שיעורי הלידות המוצלחות ממה שנהוג היה לחשוב.

המחקר מצא כי בעוד שעבור נשים מתחת לגיל 35 או מעל 40, גיל בן הזוג השפיע מעט על סיכוייהן ללדת, אך עבור נשים בין הגילאים 35 עד 40, הייתה "ירידה משמעותית" בשיעור הלידות אם בן הזוג היה בן 40 ומעלה. התוצאות מאתגרות את ההנחות הרווחות שגיל האם הוא צריך להיות השיקול העיקרי, והן יכולות לעזור לזוגות המנסים להרות.

תינוק נולד, אילוסטרציה
תינוק נולד, אילוסטרציה | צילום: פוטוליה

"הממצאים מוסיפים למאגר ההולך וגדל של עדויות שמראות שפוריות היא גם בעיה גברית מאוד", אמרה קייט בריאן, מנהלת התפעול ב-Fertility Network UK. "המודעות הגוברת שלנו להשפעה של פוריות הגבר מדגישה את הצורך להבטיח חינוך לפוריות הן לילדים בגיל בית הספר והן לזוגות המתכננים משפחה".

אישה בהריון עם בן זוג וילד
אישה בהריון עם בן זוג וילד | צילום: שאטרסטוק

פרופסור גיטה נרגונד, אחת מארבעה מחברות ערכו את המחקר, אמרה: "במשך זמן רב מדי הנטל היה על הנשים, והייתה התעלמות מהשפעתו של הגבר על הסיכונים לטווח הקצר והארוך לצאצאים הקשורים לגיל אבהי מתקדם". פרופסור נרגונד הוסיפה: "גיל האישה כמובן משחק תפקיד גדול, אבל לא כל ההתמקדות צריכה להיות בשעון הביולוגי שלה".