ליצמן: "יכול להיות שנצטרך לשלול זכויות ממי שיסרב להתחסן"

שר הבריאות התייחס לקבוצות באוכלוסייה שלא מתחסנות: "לא נעבור על זה לסדר היום - ייתכן שנעביר חוק בעניין". עוד ציין כי הפתרון למחסור בחיסונים יהיה הקמת מפעל בארץ לייצורם

זמן צפייה: 01:23

שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס היום (שלישי) לסוגיית החיסונים, והצהיר כי "מי שלא יסכים להתחסן - יכול להיות שנצטרך להעביר חוק ולשלול לו כל מיני זכויות". את הדברים אמר ליצמן במסיבת עיתונאים במשרד הבריאות, לרגל הכניסה לתוקף של רפורמת סימון המזון.

"יש באוכלוסייה קבוצות שמסרבות להתחסן, ובימים האחרונים נודע לי שיש רופאים שממליצים לא לחסן", הסביר ליצמן. "לא נעבור על זה לסדר היום". עם זאת, עד שלא תקום ממשלה - העברת חוק בעניין היא מהלך שאינו בר ביצוע.

ליצמן התייחס גם למחסור בחיסונים, והסביר כי לאחר שבשנים האחרונות נאלצו להשמיד מנות רבות - השנה הוחלט להזמין כמות מסוימת ולהשקיע את הכסף "בדברים לא פחות חשובים". לדבריו, הפתרון למחסור יהיה הקמת הקמת מפעל בארץ לייצורם.

עוד בחדשות 13:

עקב המחסור: מחר ובשבוע הבא יגיעו כ-100 אלף חיסונים לקופות

משרד הבריאות הורה לקופות החולים לרכוש עוד חיסונים נגד שפעת

בהלת השפעת: עשרות אלפים הסתערו על המרפאות והתחסנו

יעקב ליצמן שר הבריאות
יעקב ליצמן שר הבריאות | צילום: חדשות 13

במקביל, פרסם משרד הבריאות כי עד כה אושפזו 133 חולים בשפעת במצב קשה, מתוכם 14 מתו בשל המחלה.

בימים האחרונים נרשמה בהלה ברחבי הארץ סביב המחסור בחיסוני השפעת. מספר שיא של ישראלים נהרו אל קופות החולים על מנת להתחסן. עקב המחסור, יגיעו בימים הקרובים כ-100 אלף חיסונים נוספים לקופות החולים.

רונית קישנר, אחות בקופת החולים מאוחדת בפתח תקווה, סיפרה: "הבהלה בקרב הציבור גדולה. אנחנו רואים ושומעים את זה. כל הזמן אנשים מגיעים גם מאזורים רחוקים, כי הם שמעו שאצלנו יש חיסון".

גבר מקבל חיסון
גבר מקבל חיסון (אילוסטרציה) | צילום: Shutterstock

בקופות החולים לא אין מספיק חיסונים כדי לטפל בכל הבאים. בקופת החולים הגדולה בישראל, כללית, אזלו החיסונים ב-90% מהסניפים. כמו כן,על פי ההערכות, נותרו רק כ-15 אלף מנות בלבד.

פרופ סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה: "היום ובשבוע שעבר עזרנו קצת לקופות מהמלאי שהיה לנו, אך גם הוא מוגבל. מחר צפויות קופות החולים לקבל תגבור של כמה עשרות אלפי חיסונים ממשרד הבריאות ועדיין, גם הכמות הזאת לא יספיקו". בינתיים, יצטרכו הקופות להכריע אילו סניפים ברחבי הארץ יזכו לתגבור, ואילו לא.