השר ליצמן התבקש לעבור בדיקת חום ביום השבעת הכנסת - וסירב

לפני כ-3 שבועות, עת הושבעה הכנסת בצל משבר הקורונה, באי המשכן התבקשו לעבור בדיקת חום. כל הח"כים והשרים נענו חוץ משר הבריאות - שאובחן כחולה. ליצמן: "נבדקתי במשרד" • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:12

מגפת הקורונה: לפני כשלושה שבועות, בעת השבעת הכנסת ה-23 בצל התפשטות נגיף הקורונה, כל באי המשכן נדרשו לעבור בדיקת חום. חברי הכנסת והשרים לא חויבו להיבדק אלא התבקשו - ולמרות זאת, כולם הסכימו ועברו את הבדיקה. היום (שישי) נודע כי שר הבריאות יעקב ליצמן, שרק אתמול אובחן כחולה בנגיף - סירב להיבדק. כמו כן, גם בשבוע שעבר בזמן ההצבעה על בחירת יו"ר כנסת חדש, ליצמן סירב לעבור בדיקת חום כשנכנס למשכן.

מלשכתו של השר נמסר בתגובה: "גם בהצבעה וגם בהשבעה עבר ליצמן בדיקת חום לפני הגעתו לכנסת. ובכל יום ויום עבר השר בדיקת חום כזו. יצויין שלשר ליצמן אין תסמינים של חום - גם כעת".

כזכור, שר החקלאות צחי הנגבי, וכן שני חברי כנסת מטעם "כחול לבן" - רם בן ברק ואלון שוסטר התבקשו שלא להגיע לאותו טקס השבעה, זאת משום שכמה ימים לפני כן הם נכחו בכנס בו השתתף גם ראש מועצת מרחבים שי חג'ג' שנדבק בקורונה. השר הנגבי החליט בכל זאת להגיע למשכן.

לכתבות נוספות בנושא >>

מניין החולים בקורונה עלה ל-7,030 – מהם 115 במצב קשה

כשבועיים לאחר שנדבק: טוביה צפיר החלים מקורונה

בנפרד משאר ביה"ח: נפתחה מחלקת יולדות לנשים שנדבקו בקורונה

חיטוי המליאה טרם השבעת הכנת ה-23
חיטוי המליאה טרם השבעת הכנת ה-23 | צילום: דינה וולמן - דוברות הכנסת

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי הסתיימה החקירה האפידמיולוגית של ליצמן, והבהיר: "בניגוד לדיווחים בתקשורת - בוצע איכון לטלפון האישי של השר, כפי שמתבצע כמעט לכל אזרח בישראל שנדבק", לשון ההודעה. "המקומות בהם היה השר נכללו ברשימת המקומות בהם היו חולים הקורונה וכלל המגעים קיבלו שיחה והודעה אישית בדבר מגע פוטנציאלי".

אתמול התברר כי כאשר החלו להתקבל תוצאות המעבדה של תושבי בני ברק, הגורמים הרפואיים זיהו את הסכנה הפוטנציאלית להתפשטות הקורונה בעיר, ולמרות האזהרות שקיבל - שר הבריאות עיכב חתימה על תקנות לצעדים שיסייעו לבלימתה. שרים בממשלה פנו לליצמן, וביקשו שיחתום על צווים לפי תקנות בריאות העם, שיאפשרו להורות על אנשים לצאת מביתם או ליצור הסגרים בתוך העיר כדי למנוע את המשך ההדבקה. במשך ימים, כאמור, התעלם השר מהבקשות.

יעקב ליצמן
יעקב ליצמן | צילום: רויטרס

מניין החולים בישראל עלה הבוקר ל-7,030 - עלייה של 173 נשאים מאז אמש. 115 חולים במצב קשה, מהם 95 מונשמים. 144 חולים במצב בינוני. מספר המתים עומד על 37. 16% מהנדבקים לא סובלים מתסמינים כלל. 357 בני אדם החלימו עד כה מהנגיף.