ליצמן נגד בכירי משרד הבריאות: דרישת הארכת הסגר - לא על דעתי

גורמים המעורים בסוגיה סיפרו לחדשות 13 כי במהלך שיחה עם רה"מ וקבוצת שרים, התנער שר הבריאות מהתדרוכים של בכירי משרדו על המשך הגבלות התנועה המחמירות שהיו בחג. "לחלוטין לא מקובל עליי"

זמן צפייה: 06:45

במהלך שיחת ועידה לילית עם ראש הממשלה נתניהו וקבוצת שרים בכירים, שהתרחשה אמש (חמישי), התנער שר הבריאות יעקב ליצמן מהתדרוכים של בכירים במשרד הבריאות על כך שהם מעוניינים להאריך את ההסגר הכולל בכל הארץ עד אחרי חול המועד. שלושה גורמים שמעורים בתוכן השיחה סיפרו לחדשות 13 שליצמן אף טען כי גער בכמה מבכירי משרד הבריאות בעניין.

בשיחה, שאירעה מעט לפני השעה 1:00 בלילה כדי לדון בהארכת ההסגר על בני ברק, השתתפו חוץ מנתניהו גם השרים בנט, כחלון, ארדן, ליצמן, ח"כ משה גפני, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת, האלוף במילואים רוני נומה שמשמש יועץ לראש עיריית בני ברק וראש העיר עצמו.

שלושה גורמים שמעורים שתוכן שיחת הוועידה סיפרו כי מייד בתחילתה ביקש שר הבריאות ליצמן את רשות הדיבור. "אני רק רוצה להבהיר שמה שנאמר בצאת החג בתקשורת (על כך שמשרד הבריאות רוצה להאריך ההסגר שאוסר על מעבר מעיר לעיר עד סוף חול המועד) זה לא על דעתי ואני נזפתי במשרד. זה לחלוטין לא מקובל עליי", אמר ליצמן.

שר הבריאות יעקב ליצמן על נגיף הקורונה
שר הבריאות יעקב ליצמן על נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

ליצמן מאוד לא אהב את התדרוכים לתקשורת אתמול בשם בכירים במשרד הבריאות וראה בכך נסיון לקבוע את תוצאת הדיון עוד לפני שהתקיים. ליצמן גם לא אהב את העובדה שהתדרוכים לתקשורת התקיימו מאחורי גבו אבל גם באופן מהותי התנגד להארכת ההסגר הכולל.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן עקץ את ליצמן. "לא הבנתי – אין לך דובר שיוציא הכחשה בשמך אם זה לא על דעתך? ", שאל ארדן. שר הבריאות השיב: "ליצמן זה הדובר של ליצמן. וזה לא יצא מאיתנו". כאן נתניהו הצטרף לשיחה. "אני לא מבין – אם זה לא יצא ממכם ממי זה יצא", שאל נתניהו. ליצמן הגיב: "אני לא יודע. אני רק יודע שזה לא על דעתי והבהרתי את זה לבכירי משרד הבריאות".

בהמשך הישיבה התרחש עימות בין השר גלעד ארדן לבין מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. ארדן התלונן כי השרים הגיעו לדיון עם נתונים לא מספיק מהימנים. "איך אפשר לקבל ככה החלטות", שאל ארדן. בר סימן טוב הגיב: "העברנו את כל הנתונים לשרים", אמר.

ארדן דחה את הדברים. "בפעם האחרונה שבדקתי אני חבר בוועדת השרים אז אם אני לא קיבלתי תבדוק למי העברת...זה לא פעם ראשונה שמכנסים אותנו בלי שיש לנו את כל החומר. אני מצפה ממשרד הבריאות לבוא עם עמדה ברורה איזו הגבלה צריכה לחול ובאיזה יישובים ועל מה זה מבוסס".

מנכ''ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב מדגים מסכה מאולתרת | צילום: חדשות 13

מלשכת ליצמן נמסר: "בדיונים בוועדת השרים ובממשלה נשמעים המון דעות, עמדות שונות ושיקולים רבים. כמובן לא נוכל להתייחס לציטוט כזה או אחר".