למרות האיסור: הרוקחים ממשיכים להבטיח שתכשיר "אוסילו" עובד

לאחר שתחקיר "המפצח" חשף כי התרופה ההומיאופטית אינה יעילה, וחרף הוראת משרד הבריאות לבתי המרקחת להימנע מלהבטיח שהיא תסייע לחולים, מצלמות חדשות 13 תיעדו רוקחים מפרים את ההוראה

זמן צפייה: 04:00

לאחר שתחקיר "המפצח" חשף בשבוע שעבר כי התרופה ההומיאופטית "אוסילו" אומנם מומלצת על ידי רוקחים למניעה וטיפול בשפעת - אך אינה יעילה, משרד הבריאות הורה לכל בתי המרקחת בישראל כי אסור להבטיח שהתכשיר עוזר, ואף צריך לידע את המטופלים שאין כל ביסוס מדעי להבטחות.

עם זאת, מצלמות חדשות 13 תיעדו רוקחים אשר ממשיכים למכור את התרופה בהבטחה כי היא תסייע לחולים, וחלקם אפילו ממליצים על תכשירים נוספים שיעילותם עדיין מוטלת בספק. כאמור, למרות שאסור לייחס התוויה רפואית ברורה לתכשירים הומיאופטיים - בכל בית המרקחת שנבדקו המשיכו להמליץ עליהם ולהבטיח כי הם יסייעו לחולים, או ימנעו את השפעת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עקב תחקיר חדשות 13: תיבדק התנהלותו של בכיר במשרד הבריאות

מדוע רוקחים ממליצים על כמוסות סוכר למניעת שפעת?

הנגיף המסתורי: 4 מקרים התגלו באוסטרליה; מצב חירום בהונג קונג

בית מרקחת
בית מרקחת | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר השבוע פורסם כי בעקבות התחקיר, מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הורה לפתוח בבדיקת התנהלותו של בכיר במשרדו, עו"ד אייל חקו מהוועדה למניעת הטעיית הציבור, שתועד מזהיר חברת התרופות שמספקת את התכשיר "אוסילו" לקראת כתבה שתשודר עליה.

"מהכתבה עולה תמונה כי התנהלותו של עו"ד חקו הינה התנהלות לא ראויה מעובד ציבור", כתב מנכ"ל משרד הבריאות בהודעתו. "אבקש לבדוק עניין זה כמו גם פעולות נוספות שייתכן וביצע חקו לפני ואחרי הראיון ושידור הכתבה''.

אוסילו, תרופה הומאופתית נגד שפעת
אוסילו, תרופה הומאופתית נגד שפעת | צילום: החדשות 13

מרשת "סופר פארם" נמסר בתגובה כי "אם אחד או יותר מרוקחי הרשת ייחס למוצרים סגולות רפואיות, הרי שהוא פעל בניגוד להנחיות הרשת והמקרה ייבדק ויטופל בהתאם". מרשת "Be" נמסר: "הרשת מקפידה לא לייחס סגולות מרפא לתכשירים הומיאופתיים. נבדוק את המקרה ובמידת הצורך נחדד את הנהלים בנושא".