"מזל גדול": סכין באורך 9 ס"מ שנבלעה בטעות - הוצאה מקיבתה של בת 18

הנערה הגיעה עם הוריה למרכז הרפואי לגליל בנהריה עם תלונות על כאבי בטן וקושי בבליעת מזון. בצילום רנטגן התגלה חפץ גדול בקיבתה, והיא הועברה מיד לניתוח דחוף. הרופא המנתח: "אני לא זוכר אירוע כל כך חריג"

הרופא המנתח ששלף את הסכין מקיבתה של הנערה | צילום: דוברות המרכז הרפואי לגליל בנהריה

נס רפואי: סכין באורך 9 ס"מ הוצאה השבוע מקיבתה של נערה בת 18, על ידי צוות כירורגי במרכז הרפואי לגליל בנהריה. מדובר בלהב של סכין מטבח בעובי של כ-2 ס"מ, שלדברי הנערה נבלעה במהלך ארוחה.

הנערה, שמתגוררת באחד היישובים בצפון, הגיעה בליווי הוריה למרכז הרפואי כשהיא מתלוננת על כאבים בבטן העליונה וקושי בבליעת מזון. בצילום רנטגן התגלה חפץ גדול בקיבתה, והיא הועברה למכון הגסטרו - אלא שבשל גודלה ועוביה של הסכין, ניתן היה לטפל רק באמצעות הליך כירורגי.

הרופא המנתח ששלף את הסכין מקיבתה של הנערה | צילום: דוברות המרכז הרפואי לגליל בנהריה

הנערה הועברה בדחיפות לחדר הניתוח במטרה להוציא את הגוף הזר בצורה בטוחה ויעילה. ד"ר כמאל חטיב, סגן מנהל מחלקת כירורגיה א', שלף את להב הסכין מתוך קיבתה באמצעות ציוד אנדוסקופי מתקדם, תוך ביצוע חתך בדופן הקיבה. בתחילה הוצא הלהב בזהירות אל תוך חלל הבטן, ולאחר מכן מחוצה לו. עם תום הניתוח, שנמשך כחצי שעה, הועברה הנערה במצב טוב לאישפוז במחלקת הכירורגיה.

ד"ר חטיב סיפר: "אני לא זוכר אירוע כה חריג של גוף זר כל-כך גדול הנמצא בגוף האדם, מזה זמן רב. מדובר במזל גדול. בשל הפעולה המהירה, לא נגרם לנערה כל נזק. אם הסכין הייתה מגיעה לאזור המעי והתריסריון, הדבר היה פוגע באיברים חיוניים, ועלול לגרום לסכנת חיים ואף מעבר לכך".