זמן הכרעה: צוות המומחים ימליץ אם לאשר חיסון קורונה לילדים

הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות יתכנס היום לדיון ככל הנראה מכריע בנוגע למתן חיסון נגד קורונה לילדים בני 11-5. בניגוד לדיון הקודם, היום הוא לא ייפתח לציבור הרחב

זמן צפייה: 01:04

הצוות לטיפול במגפות של משרד הבריאות (צט"מ) יתכנס במהלך היום (רביעי) לדיון שיהיה ככל הנראה הדיון המכריע בנוגע להמלצה אם יש לאשר מתן חיסון נגד קורונה לילדים בני 11-5. הדיון מגיע לאחר אישור החירום שנתן מנהל התרופות האמריקני (FDA) לחיסון ילדים. בניגוד לדיון הקודם, שהיה פתוח לציבור הרחב לאחר ביקורת ציבורית בטענה לחוסר שקיפות, הדיון היום יהיה סגור.

מכלול השיקולים שהשפיע על ההחלטה לסגור את הדיון לציבור היום כלל בין היתר את האפשרות לניהול שיח חופשי ופתוח בסוגיה הרגישה והמכרעת, על רקע השיח האלים הרווח בנושא, ובמשרד טוענים כי הוא עשוי להשפיע על מהלכו של הדיון.

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר אתמול בתדרוך לתקשורת כי לא צריך לצאת בהכרזות על אווירת סוף קורונה. "אנחנו לא מכריזים על מסיבות סיום ולא שולחים את הציבור לחגוג ולא זורקים את המסכות", אמר הורוביץ. "אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שאחרי הגל הרביעי יגיע עוד גל ועוד גל". על חיסוני הילדים אמר: "ככל שהמומחים שלנו יחליטו לאשר יהיה חיסון לכל מי שירצה להתחסן. אנחנו נגיש את כל המידע להורים וכל הורה יקבל את ההחלטה שלו לגבי ילדיו".

אתמול אושרו בקבינט הקורונה הקלות נוספות, בהן ביטול כלל מגבלות ההתקהלות במקומות פתוחים, הפסקת חובת תו ירוק באירועי תרבות, ספורט ותפילה עד אלף משתתפים במקום פתוח וביטול חובת עטיית מסכה בשטח פתוח בהתקהלות מעל 100 אנשים.