ים של מדוזות: צפו בנחיל הענק שתועד במפרץ חיפה

נחיל מדוזות גדול במיוחד נצפה במפרץ. יש מי שמייחס את תופעת ריבוי המדוזות בשנים האחרונות לפעולותיהם של בני האדם: "חפירת תעלת סואץ, זיהום הים בשפכים, שינויי אקלים, פגיעה במתחרים ובטורפים של המדוזות כמו דג שמש וצבי ים ופיזור פסולות מוצקה"

זמן צפייה: 01:21

על רקע שיא עונת המדוזות בחופי ישראל, נחיל עצום של מדוזות נצפה אתמול (שלישי) באזור מפרץ חיפה. הנחיל התגלה במסגרת סיור מנכ"לית רשות הטבע והגנים, רעיה שורקי, עם היחידה הימית של הרשות. לצד המחזה המרהיב, יש מי שמייחס את תופעת ריבוי המדוזות בשנים האחרונות לפעולותיהם של בני האדם.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2207200805' autoplay='0' credit='רותם שדה, רשות הטבע והגנים' desc='תיעוד נחיל מדוזות ענק באזור מפרץ חיפה' poster='' kid='1_dveebap5' duration='']

"הרבה דברים שבני אדם עושים מסייעים להפצת המדוזות בניהם חפירת תעלת סואץ, זיהום הים בשפכים, שינוי אקלים, פגיעה במתחרים ובטורפים של המדוזות כמו דג שמש וצבי ים ופיזור פסולות מוצקה. זוהי סיבה נוספת לשמור על הים", נמסר מרשות הטבע והגנים.

''ים של מדוזות'': נחיל הענק שתועד במפרץ חיפה
''ים של מדוזות'': נחיל הענק שתועד במפרץ חיפה | צילום: רותם שדה, רשות הטבע והגנים

ד"ר רותי יהל, אקולוגית ים ברשות הטבע והגנים אמרה: "כשאנחנו אומרים מדוזות אנחנו מתייחסים לחוטית הנודדת בים התיכון. אנחנו רואים נזקים גדולים שלה בתחומים רבים כמו אקולוגיים תחרות עם הדגים על המזון. פגיעה כלכלית סתימת משאבות מתקני התפלה, קירור תחנות כוח, פגיעה בדייגים, פגיעה בריאותית באדם שמדיר את רגליו מהחופים בגלל הצריבה. הדבר מחייב חשיבה יצירתית ואיגום משאבים לחקר ומזעור הבעיה".