ארגון הבריאות העולמי: "אבעבועות הקוף - מצב חירום"

ארגון הבריאות העולמי העלה את רמת ההתרעה בנוגע לנגיף הגורם לאבעבועות הגוף לגבוהה ביותר והכריז על ההתפשטות שלו כמצב חירום עולמי. השבוע עדכן משרד הבריאות בארץ כי עד כה אובחנו בישראל 105 גברים כחולים באבעבועות הקוף

זמן צפייה: 01:28

ארגון הבריאות העולמי העלה היום (שבת) את רמת ההתרעה הגבוהה ביותר בנוגע להתפרצות אבעבועות הקוף והכריז על הנגיף כמצב חירום עולמי.

המשמעות היא שארגון הבריאות העולמי מתייחס להתפרצות כאיום משמעותי מספיק, כך שנדרשת תגובה בינלאומית מתואמת כדי למנוע מהנגיף להתפשט ולהפוך למגפה. למרות שההכרזה אינה מטילה דרישות על ממשלות, היא משמשת כקריאה דחופה לפעולה.

ערכת הסברה על אבעבועות הקוף
ערכת הסברה על אבעבועות הקוף | צילום: רויטרס

ארגון הבריאות העולמי
ארגון הבריאות העולמי | צילום: רויטרס

בעקבות הכרזת ארגון הבריאות העולמי על אבעבועות הקוף כפנדמיה, במשרד הבריאות ביקשו לעדכן כי "משרד הבריאות נערך מזה שבועות לטיפול בהתפשטות אבעבועות הקוף בישראל ונקט צעדים לאיתור חולים, מניעת ההדבקה וטיפול בנדבקים. המשרד ממשיך לעקוב אחר המידע בעולם ונמצא בקשר עם רשויות הבריאות במדינות השונות.

"כ-5,000 חיסונים אמורים לנחות במהלך השבוע בישראל, קופות החולים יחלו לחסן בהקדם. בהמשך יגיעו 5,000 מנות חיסון נוספות. מערך המעבדות לזיהוי המחלה הורחב והמשרד קבע את התוויות החיסונים לאוכלוסיה בסיכון עבור השלב הראשון של החיסונים. בהתאם להתוויות האמורות, קופות החולים יזמנו בקרוב את המתחסנים, שיקבלו אישור עי גורם מרכזי בכל קופה, לקבלת החיסונים אשר יועברו לקופות החולים. עד כה אובחנו 105 גברים כחולים באבעבועות הקוף בישראל.

"במהלך השבוע שוחח שר הבריאות עם מנכ״ל המפעל המייצר את החיסונים ולאחר מכן עם ארבעת מנכלי הקופות, על מנת לוודא היערכות לדיגום, אבחון ומתן החיסונים במסגרת הקופות החל מהשבוע הבא. בנוסף, הערכות מצב של ראשי משרד הבריאות עo קופות החולים נערכות מספר פעמים בשבוע. אבעבועות הקוף הינה מחלה ויראלית שמתבטאת לרוב בחום, פריחה שלפוחיתית והגדלה של בלוטות לימפה.

"משרד הבריאות קורא למי שפיתח חום ופריחה שלפוחיתית או היה במגע הדוק עם אדם שיש חשש שהוא חולה באבעבועות קוף לפנות לרופא/ה המטפל/ת".