רשמית: משרד החוץ פרסם אזהרת מסע ליפן, תאילנד וקוריאה הדרומית

תושבי הר גילה עתרו לביהמ"ש בבקשה למנוע את העברת אזרחי קוריאה הדרומית למתקן ביישובם • משרד החינוך ביטל את המסעות לפולין • נבחרת ישראל בג'ודו תמריא ביום שלישי לטוקיו - חרף האזהרה

זמן צפייה: 00:31

נגיף הקורונה: משרד החוץ פרסם היום (ראשון) אזהרת מסע ליפן, תאילנד ולקוריאה הדרומית, בשל התפרצות נגיף הקורונה, וממליצים להימנע מנסיעות לא הכרחיות לששלוש המדינות. אזרחים ישראלים שישובו מהמדינות, או כאלו ששהו בהן ב-14 הימים הקודמים לחזרתם לארץ, יחויבו בבידוד למשך שבועיים.

בד בבד, בחברת התעופה אל על שוקלים לדחות את השקת קו הטיסות הישיר בין ישראל לטוקיו, שאמור להיות מושק בחודש מארס.

עוד בחדשות 13:

נתניהו: נערכים לכך שזרים יפיצו "פייק ניוז" על הנגיף בבחירות

"אסור שזה יקרה": מחאת התושבים ביישוב שיקלוט דרום קוריאנים

משרד הבריאות: צפויה בקרוב סגירת גבולות למי שאינו תושב ישראל

נוסעים בנתב''ג עם מסיכות בעקבות וירוס הקורונה
נוסעים בנתב''ג עם מסיכות בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, על אף אזהרת המסע, נבחרת ישראל בג'ודו תמריא ביום שלישי לטוקיו, למחנה אימונים לקראת האולימפיאדה שתתקיים בקיץ. לאחר שיחות עם בכירים במשרד הבריאות, הוחלט כי מיפן, תטוס הנבחרת לרוסיה, שם תשהה שבועיים בבידוד לפני החזרה לארץ.

בכירים בממשלת יפן פנו היום לשגרירת ישראל בטוקיו יפה בן-ארי, הביעו מחאה על החלטת ישראל לאסור על כניסת אזרחים יפנים לישראל והדגישו כי הם רואים את המהלך בחומרה. כך אמר פקיד ישראלי בכיר לחדשות 13.

Counsul
קונסול ישראל בגואנז'ו שבסין נבדק בכניסה לבניין בזמן התרפצות נגיף הקורונה

בתוך כך, נערך צה"ל לקלוט את 200 התיירים הדרום קוריאנים ששוהים בישראל בהתנחלות הר גילה. תושבי ההתנחלות מתנגדים בחריפות למהלך, וכמה מהם אף הבעירו צמיגים מול שער היישוב. בקבוצת הפייסבוק הביעו התושבים את מורת רוחם וכתבו "אסור שזה יקרה", והפצירו: "צריך להתעורר ולחסום את שתי הכניסות ליישוב".

המתנחלים עתרו נגד ההחלטה לשכן את התיירים הקוריאנים בהר גילה, תחת הטענה כי תנאי הקור ביישוב הממוקם בגובה רב, תורמים לעמידות ותפוצת הנגיף.

"משרד הבריאות הישראלי אף קבע כי נגיף ה-COVID-19  דומה לנגיף השפעת, המתפשט יותר באקלים קר", כתבו העותרים ואף קישרו לאתר משרד הבריאות – שבו לא נראה זכר לטענת הדימיון לשפעת או להשפעת מזג האוויר הקר על הפצת הווירוס.

העותרים אף הציעו לשכן את התיירים במתקן הכליאה "חולות" שבדרום הארץ. "מתקן זה ממוקם באזור עם אקלים חם בשעות היום, ומבודד ברמה אשר תאפשר בידוד של המגפה במידת הצורך", כתבו.

מוקדם יותר הודיע משרד החינוך כי יבטל את המסעות לפולין עד 4 באפריל, על רקע החשש מתפוצת המחלה, על אף שטרם התגלו במדינה הידבקויות בנגיף. מדובר ב-29 משלחות הכוללות כ-3,000 תלמידים. שמונה משלחות שהיו אמורות להמריא מחר לוורשה קיבלו הודעה בעניין.

כמו כן, שר הבריאות יעקב ליצמן הגיש בקשה לבטל את מרתון תל אביב שאמור להתקיים ביום שישי, שבו צפויים להשתתף אלפי רצים.

החשש מהתפרצות הקורונה הגיע גם לרשות הפלסטינית, שם נמצאות תשע קבוצות תיירים מקוריאה הדרומית. 120 תיירים מסתגרים במלון בבית לחם ו-70 נצורים ביריחו. הרשות הפלסטינית הורתה להם לא לעזוב את בתי המלון ולצוות המלון ללבוש מסיכות ולנקוט אמצעי זהירות ולשהות בבידוד 14 יום לאחר שהקוראנים יעזבו את השטחים.