ממוני הקורונה בבתיה"ס: "הנחו אותנו לא לעשות הסברה על החיסונים"

על רקע הרחבת מבצע חיסוני הילדים, נאמני הקורונה במערכת החינוך סיפרו כי הם קיבלו הנחיה שלא לשווק את החיסונים לילדים ולהורים. בתום דיון הוחלט כי ישראל תתרום מיליון מנות חיסון למדינות אפריקה ולמדינות נוספות שיקבעו לפי שיקולים דיפלומטיים

זמן צפייה: 04:27

על פי תוכנית הממשלה, ניידות חיסונים אמורות להגיע החל מיום שני הקרוב לבתי הספר על מנת להרחיב את מבצע חיסוני הילדים, אך ממוני הקורונה בבתי הספר מספרים כי הם קיבלו הנחיה ממשד החינוך שלא "לשווק את החיסונים" בקרב התלמידים.

"ההנחייה שניתנת לנו היא שאנחנו לא עושים שום הסברה ושום כלום לילדים או להורים - מתי, איך למה או כמה, אף אחד לא ידע לענות", סיפרה אחת ממונות הקורונה בבית ספר במרכז הארץ. על מנת שתואשר הגעת ניידת חיסונים לבית ספר, ישנו צורך בכמות מסוימת של הורים שיאשרו את ההגעה אך ממוני הקורונה טוענים כי מדובר ב"רף גבוה מידי, כך מתפספסים אלו שדווקא רוצים להתחסן".

כמו כן, מדינת ישראל תעביר בשבועות הקרובים מיליון חיסוני קורונה של חברת אסטרהזניקה למדינות אפריקה באמצעות המנגנון הבינלאומית לחלוקת חיסונים שוויונית קוווקס (covax). החלטה על כך התקבלה היום בדיון בו השתתפו משרד ראש הממשלה, משרד החוץ ומשרד הבריאות. ישראל תתרום מיליון 1.5 מיליון חיסונים נוספים גם למדינות נוספות שייקבעו לפי שיקולים דיפלומטיים.

שר החוץ יאיר לפיד אמר על ההחלטה: "מדינת ישראל מצטרפת למאמץ הבינ"ל לחיסון אוכלוסיות שאין בידם להשיג חיסונים. אני שמח שישראל יכולה לתרום ולהיות שותפה במיגור המגפה בעולם. כל זמן שלא תתקיים חלוקת חיסונים שתסייע למגר את הנגיף בכל העולם מגפת הקורונה תוסיף להתפשט ווריאנטים חדשים יתפתחו באזורים בהם אחוזי החיסון נמוכים".

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, קיים הערב שיחת זום עם כל מנהלי בתי החולים בארץ וביקש מהם להקצות בין 15 ל-20 אחיות ואחים לטובת קיום מבצע חיסוני הקורונה לילדים בתי הספר, סך הכל כ-500 אנשי צוות כדי לעזור למבצע החיסונים.  שיעורי התחסנות הילדים כעת בין הגילאים 5 עד 11 נמוך, ועומד רק על כ-12% מכלל אוכלוסיית היעד, ובמשרד הבריאות מקווים שהמבצע יעזור לקדם אותו.

כזכור, מנכ"ל משרד החינוך, יגאל סלוביק, פוטר השבוע מתפקידו בעקבות חילוקי דעות עם השרה יפעת שאשא-ביטון. זאת, ברקע תחילת מבצע החיסונים בבתי הספר. סלוביק אמר למקורביו כי "חילוקי דעות בעניין מבצע החיסוני בבתי הספר וניהול משבר הקורונה במערכת החינוך קלקלו את היחסים".