נתונים שהוצגו למשרד הבריאות: 60% מהמבודדים - מפירים בידוד

20% מהמאומתים האחרונים נדבקו בביתם, דבר שמעיד על הפרת ההנחיה • ביקורת במערכת הבריאות על בנט: "האירוע הזה לא מנוהל" • בכיר במערכת הבריאות: "תו ירוק עכשיו - או צעדים כואבים בהמשך"

זמן צפייה: 05:02

מנתונים שהוצגו היום (רביעי) לבכירי משרד הבריאות, עולה כי 60% מהמבודדים לא מקפידים על תנאי הבידוד כפי שמתבקש. לפי החקירות האפדימולוגיות, 20% מהמאומתים בשבועות האחרונות נדבקו בביתם, מה שמחזק את הטענה כי הבידוד אינו נשמר כפי שצריך.

ביקורת במערכת הבריאות על בנט: "האירוע הזה לא מנוהל"

במערכת הבריאות אין תמימות דעים בנוגע לאיך צריך להמשיך לנהוג בכדי להימנע מהתפשטות המחלה. אם זאת, על דבר אחד ישנה הסכמה - חוסר תפקוד הקבינט. בכירים במערכת אמרו לחדשות 13 כי "האירוע הזה מתנהל ולא מנוהל. במקום להאשים את הציבור, היושבים בקבינט צריכים לקבל החלטות משמעותיות".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרקליט המדינה החליט: יתקיים משפט חוזר לרומן זדורוב

בהיעדר רוב: הקואליציה דחתה את ההצבעה על חוק הקנאביס

מחסן אמל"ח מטרים ספורים מבית הספר: צה"ל חשף מטרות חזבאללה

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

נוסף על כך, במערכת קיים תסכול מהעובדה כי הקבינט לא אישר אמש את החזרת התו הירוק גם לא באירועים המוניים עם מעל 100 בני אדם. גורם בכיר מזהיר כי "אנחנו צריכים תו ירוק מעכשיו, אם לא יוחלט עליו בהקדם, ייעשו בהמשך צעדים כואבים".

ישיבת הקבינט אמש הייתה השנייה ברציפות אשר מסתיימת ללא קבלת החלטה משמעותית. הניסיון להעביר את התו הירוק אינו צלח כאשר אי הסכמות חלו בין משרד הבריאות לשרים. בדיון שהתקיים אמרה שרת החינוך, יפעת שאשא ביטון, "כי אי אפשר להעביר מסרים כפולים לציבור - להגיד שהחיסון יעיל ולעודד התחסנות ובאותה נשימה לדרוש להטיל מגבלות"

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מנגד שרת הפנים, איילת שקד, החזיקה בדעה כי יש אף להחמיר עם החלת התו הירוק ולהפעיל אותו גם באירועים בחללים פתוחים זאת "על מנת לבלום את התחלואה לפני שנגיע למספרים גבוהים". ראש שירותי בריאות הציבור, שרון אלרעי פרייס מחתה על קיצור הבידוד לחוזרים מחו"ל ואמרה כי "מהלך כזה כרוך בלקיחת סיכון שכן יש בבתי החולים עומס גם של חולים שאינם חולי קורונה".

הערכות: בעקבות העלייה בתחלואה, האכיפה תוגבר בחללים הסגורים

בשל החשש מהמשך התחלואה, תוגבר אכיפת המסכות כבר משבוע הבא, כאשר שוטרים יסתובבו בחללים סגורים ויחלקו קנסות בסך 500 שקלים למפירים. בינתיים, במשרד לביטחון הפנים והמשטרה עובדים על פתרון טכנולוגי שידרוש מכל מבודד להראות את המיקום שלו או לאלץ אותו לשלוח תמונה מהבית שלו. בכך הוא יפתור במידה מסוימת את מצוקת כוח האדם.