הקרב על בידוד הילדים: משרד הבריאות בוחן דרכים להקלות

לאחר קיצור הבידוד לבוגרים, במשרד בוחנים גם אפשרויות להקל על ילדים, ובעיקר לאלו שבגנים. לפני ההכרעה, ממתינים לנתונים על שיעור הנדבקים ב-"Pims", ובינתיים נבחנו מספר חלופות. עם זאת, בכולן התלמידים תמיד ידרשו להיכנס לתקופת בידוד

זמן צפייה: 04:32

במשרד הבריאות בוחנים גם היום (רביעי) דרכים להקל את בידוד לילדים, ובעיקר לילדי הגנים. לפני קבלת החלטה במשרד עדיין מחכים לנתונים מהעולם לגבי שיעור הנדבקים בתסמונת הדלקתית הרב מערכתית "Pims", שתוקפת לרוב ילדים מעל גיל 6, כשלושה שבועות אחרי שנדבקו בקורונה.

עד כה, הוצאו מספר חלופות, אבל בכולן תלמידים שאובחנו חיוביים, גם אם אינם סובלים מתסמינים - יידרשו להיכנס למספר ימים בבידוד. לגבי ילדי הגנים, שחשופים פחות לתסמונת, בוחנים אפשרות שגם אם יהיו מאומתים ללא תסמינים, יוכלו להמשיך ללכת לגן.

אתמול עדכן משרד הבריאות כי שלשום אובחנו כ-65 אלף נדבקים חדשים בקורונה, וביום ראשון כ-62 אלף נוספים. יש לציין כי לוח הבקרה של משרד הבריאות טרם עודכן עם נתונים על כמות המאומתים היומית, אך מנתוני התחלואה שכן פורסמו עולה כי מספר החולים קשה עלה ל-498, מתוכם 135 במצב קריטי ו-100 מונשמים. כמות המבודדים גם היא בעלייה, ובמערכת הבריאות יש 8,129 אנשי צוות מאומתים או שנמצאים בבידוד.