שני האחים שנפצעו בפיגוע - התאחדו בביה"ח: "זה נס"

אחרי שנורו בכתפיהם במהלך הפיגוע הלילה בעיר העתיקה בירושלים, אלעזר בן ה-19 ודובי בן ה-16 וחצי נפגשו במחלקה האורתופדית בהדסה הר הצופים - והשוו את פציעותיהם. "אם הכדור היה פוגע כמה ס"מ פנימה - הוא לא היה בחיים"

זמן צפייה: 11:09

שני האחים שנפצעו בפיגוע הירי בעיר העתיקה בירושלים הלילה (ראשון), נפגשו היום והשוו את פציעותיהם במחלקה האורתופדית בהר הצופים, שבה מאושפז משעות הלילה אלעזר בן ה-19, אשר נפגע בכתפו מהירי.

ד"ר אסף קידר, מנהל יחידת הטראומה בהדסה הר הצופים, עידכן כי מצבו של אלעזר הוא קל, לאחר שאובחן עם שבר בכתף, והוא יושאר לטיפול ביממה הקרובה. לאלעזר 5 אחים, עם אחד מהם, דובי, הוא שהה אמש בתחנת אוטובוס כאשר החל פיגוע הירי.

זירת פיגוע הירי בירושלים
זירת פיגוע הירי בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

יאיר, אחיהם, סיפר: "שני האחים שלי היו יחד אמש, המתינו לאוטובוס במעלה השלום. אלעזר סייע לאישה לעלות לאוטובוס, ואחי דובי בן ה-16 וחצי עוד היה בתחנה כשהירי החל. שניהם נפגעו בכתף ומשם פונו על ידי מד"א. כשקרה האירוע, דובי טילפן בעצמו ואמר לנו ששניהם נפגעו מכדור, שהוא בהכרה ושהוא די בסדר. זה הרגיע אותנו. הוא אפילו הספיק להגיד שאלעזר מסייע לטפל בפצועים בשטח, כי הוא מע"ר של מד״א. היינו בהלם ויצאנו מייד לבתי החולים שבהם אושפזו. עכשיו הגיע דובי והתאחדנו, זה פשוט משמח".

לדבריו, "האורתופדים אמרו שיש מזל גדול בשל המיקום של הפגיעה - זהו נס ממש, כי אם הכדור היה פוגע כמה ס"מ פנימה, הוא לא היה בחיים. חמש דקות קודם עבר בתחנה אוטובוס עמוס באנשים, היו שם עשרות, ואז הגיע האוטובוס של האחים שלי, שהיה ממש ריק יותר. זה האוטובוס שנפגע - וכך נפצעו פחות אנשים".

שמונה אנשים נפצעו הלילה, סמוך לשעה 1:30, בהם שניים באורח קשה, בפיגוע ירי סמוך לעיר העתיקה ברחוב מעלה השלום, בין שער האשפות לקבר דוד בירושלים, מצד רכב פרטי - שבו הנהג ירה לעבר אוטובוס עם נוסעים של אגד. בתום שעות של מצוד המחבל, תושב מזרח ירושלים שביצע את הפיגוע, הסגיר את עצמו למשטרה.