אגמון החולה: ילדים שנחשפו לעגור חולה בשפעת העופות קיבלו טיפול מניעתי

למרות האזהרות לציבור ולמורים שליוו את סיור התלמידים באזור, מספר ילדים נחשפו לעגור החולה וקיבלו טיפול מונע - על אף שהסיכון להעברת סוג זה של שפעת לאדם נמוך

זמן צפייה: 02:10

מספר ילדים נחשפו היום (רביעי) לעגור חולה בשפעת העופות באגמון החולה, וכתוצאה מכך קיבלו טיפול מונע. במשרד הבריאות החליטו להעניק את הטיפול למרות שהסיכון להעברת סוג זה של שפעת לאדם נמוך.

מטעם האתר נמסר בתגובה כי "החל מהרגע שנודע כי שפעת העופות פגעה בחלק מהעגורים בעמק החולה, הוחלט על ידי הנהלת האגמון נקיטת משנה זהירות ולהורות לציבור המבקרים באגמון שלא להתקרב ולגעת בציפורים, הן בעל פה והן בשלטים גדולים שהוצבו באזור הכניסה לפארק ובסמוך לקופות. האזהרה נמסרה גם למורים שליוו את התלמידים באותו סיור".

נופשים באגמון החולה
נופשים באגמון החולה | צילום: דרור ארצי, קק''ל

עוד נכתב בהודעה: "למרות ההנחיה הברורה, זיהה הפקח של האגמון תלמידים שהפרו את ההנחיות והתקרבו לעגור. ברגע שזוהתה הפרת ההנחיה, הפקח הנחה אותם באופן מידיי להתרחק.
המקרה דווח לכלל גורמי המקצוע במשרד הבריאות וגורמי ההנהלה בבית הספר להמשך טיפול".

‏תגובת משרד הבריאות: "בביקור שערכו תלמידים באגמון החולה דווח על מגע עם עופות חשודים כחולים בשפעת עופות. הוחלט על מתן טיפול מונע על אף שהסיכון להעברת שפעת זו לאדם נמוך. התלמידים נמצאים במעקב לשכת הבריאות".