האו"ם: כ-10 אלף ילדים מתים כל חודש מרעב בשל מגפת הקורונה

מנתוני הארגון עולה כי סגירת השווקים והמחסור בייבוא ציוד רפואי ומזון, עלולים להביא למותם של 128 אלף ילדים בשנה. עלייה של יותר מחצי מיליון במספר הילדים המאובחנים מדי חודש בתת תזונה

זמן צפייה: 02:30

על פי נתוני האו"ם שפורסמו אמש (שני), הטלת ההגבלות בעקבות מגפת הקורונה גורמת למותם מרעב של יותר מ-10 אלף ילדים מדי חודש ברחבי העולם מתחילת ההתפרצות. ההגבלות מונעות מחוות למכור את הסחורה בשווקים שנסגרו ומונעות ייבוא של אוכל וציוד רפואי לכפרים בבידוד. בשל כך, מנהיגי ארבעה ארגונים בין-לאומיים קראו להשקעת 2.4 מיליון דולרים בפתרון הבעיה.

יתרה מזאת, יותר מ-550 אלף ילדים נוספים מדי חודש מאובחנים עם תת תזונה, ובין היתר עלולים לסבול בשל כך מסדקים בגפיים. נזקים פיזיים ומנטליים נוספים עלולים להיגרם לילדים בעקבות מצבם הגופני. בשנה החולפת מספר הילדים עלה בכמעט שבעה מיליון, לעומת ה-47 מיליון אשתקד. כמו כן, בבורקינה פאסו, מדינה במערב אפריקה, מחירי המזון זינקו, וכתוצאה מכך ל-12 מיליון מתוך 20 מיליון תושבים - אין מספיק אוכל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בידוד באוהל ועבודה במעבדת קורונה: תיעוד מהחיים בצל המגפה

בכירים בקבינט הקורונה: בקצב הזה נטיל הגבלות חריפות מאוגוסט

המתווה לפתיחת עולם התרבות: הופעות בחוץ בקפסולות מופרדות

קורונה בדרום אפריקה
קורונה בדרום אפריקה | צילום: רויטרס

ד"ר פרנצ'סקו ברנקה, ראש התזונה של ארגון הבריאות העולמי, אמר כי "ההשפעות על הביטחון התזונתי ממשבר מגפת הקורונה עתידות להופיע שנים רבות מעכשיו, ויהיו לך השלכות רבות על החברה". "אני דואג שלא יהיה לנו מספיק אוכל להאכיל את הבת שלנו השנה", אמר אחד מתושבי בורקינה פאסו, שלא מצליח למכור את יבוליו בשוק. "אני מפחד שהיא הולכת למות".

העלייה בתמותת ילדים עלולה להוביל לרגרסיה בצמצום תמותת ילדים העולמית בפעם הראשונה מזה עשורים. תמותת ילדים עד גיל חמש הצטמצמה באופן קבוע משנת 1980, ובשנת 2018 הלכו לעולמם כחמישה מיליון ילדים, כשסיבת המוות לכחצי מהם היא רעב. בכל רחבי העולם משפחות מתחילות את דרכן ללא מזון.

ילדים בקונגו, אפריקה
ילדים בקונגו, אפריקה | צילום: רויטרס

כבר בחודש אפריל הזהיר ראש תוכנית המזון העולמית, דיוויד ביזלי, הכלכלה שמושפעת ממגפה הקורונה תביא ל"רעב בקנה מידה תנכ"י". כמו כן, כבר בפברואר העריך הארגון כי לאחד מכל שלושה אנשים בוונצואלה יש מחסור באוכל.

את אחד ממקרי המחסור במזון החמור ביותר ניתן למצוא בסודן, שמונה כעשרה מיליון בני אדם, שחיים ממנת אוכל אחת ביום - עלייה של 65% משנה שעברה. כעת, אסונות טבע הופכים את המצב לגרוע יותר, וייצוא הזרעים מהמדינה צנח ב-57% בהשוואה לשנה שעברה.