שביתה מחר בבתי החולים: "אסור שחייהם של הרופאים יהיו להפקר"

בעקבות תקיפת הצוות הרפואי בהדסה, ההסתדרות הרפואית תשבית מחר את בתי החולים הציבוריים ומרפאות הקהילה למשך יממה. הדרישה: להציב נקודות שיטור בכל חדר מיון ולהגביר את מערך האבטחה: "דורשים החמרה בענישה נגד כל תוקף"

עצרת נגד אלימות כלפי רופאים בבית החולים איכילוב

שביתה בבתי החולים: ההסתדרות הרפואית הכריזה אתמול (שלישי) על שביתה של 24 שעות, שאותה תקיים מחר כמחאה על האירוע האלים בבית החולים הדסה הר הצופים שהתרחש שלשום. השביתה תכלול את כלל בתי החולים הציבוריים בישראל, ואת מרפאות הקהילה. הרופאים והרופאות יעבדו במהלך יום השביתה במתכונת שבת בלבד.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, אמר בפתח ישיבת מזכירות הארגון: "הודענו זה מכבר שלא נקבל עוד אירועי אלימות במערכת הבריאות, שכבר הפכו לצערנו למגפה של ממש. אסור שחייהם של הרופאים יהיו להפקר, והשביתה המתכוננת היא רק איתות אזהרה. ככל שממשלת ישראל לא תאמץ באופן מיידי את הצעדים הנדרשים להגברת הביטחון האישי של הצוותים הרפואיים, לא נהסס להחמיר את הצעדים".

בין הצעדים שההסתדרות דורשת, עומדת הצבתן של נקודות שיטור בכל חדר מיון, הגברת מערך האבטחה בבתי החולים ובמרפאות הקהילה, הטמעת טכנולוגיות מסייעות ושינוי חקיקה, בצורה שבה תקיפת איש צוות רפואי לא תהיה שונה מתקיפת שוטר במדים.

הנזק שנגרם בביה''ח הדסה הר צופים בעקבות אירוע האלימות
הנזק שנגרם בביה''ח הדסה הר צופים בעקבות אירוע האלימות | צילום: דוברות הדסה

ארגון המתמחים של ההסתדרות הרפואית הביע שביעות רצון מההחלטה לפתוח בשביתה, ומבהירים: "אנו דורשים מהממשלה להביא להחמרת הענישה כנגד מי שתוקף איש צוות רפואי, ומשוכנעים שהציבור הישראלי יתמוך בכל צעד כזה שיביא למיגור התופעה המכוערת הזו".

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, סגן יו"ר ההסתדרות ומנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בשיבא: "אירוע האלימות הקשה ביחידה לטיפול נמרץ בהדסה הר הצופים, שבו נותרו חברינו חשופים מול פורעים, מחייב עצירה והערכות מחדש. העדויות הקשות על שהתרחש ותחושת הפחד שחוו אנשי הצוות מזעזעים ומחייבים פעולה. הזלזול של גורמי האבטחה המקומיים בבקשת הצוות להערכות לקראת ההידרדרות הצפויה של המטופל מחייב חקירה והסקת מסקנות".

לדבריו, "זהו איננו אירוע בודד אלא חלק מגל אלימות קשה ומתמשך כנגד רופאים וצוותים רפואיים, שחווים אותו כבר חודשים רבים, החל מהסתה קשה ברשתות החברתיות, דרך אלימות מילולית בבתי החולים ועד האירועים הקשים והמזעזעים כמו שקרו השנה בהדסה, רמב"ם , סורוקה, בבתי החולים הפסיכיאטריים, נגד צוותי בריאות הציבור ועד לאלימות הבלתי פוסקת כנגד ראש שרותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרועי פרייס".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2205162322' autoplay='0' credit='דוברות הדסה' desc='אירוע אלימות בבית החולים הדסה הר הצופים' poster='' kid='1_d6b7l2s7' duration='6']

כזכור, אירוע אלימות קשה התרחש ביום שני האחרון בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, כאשר בני משפחתו של מטופל מוואדי ג'וז שפונה לבית החולים במצב קריטי, תוך כדי פעולות החייאה וניסיון של הצוות הרפואי להצילו, החלו להתפרע ולהשתולל עם קבלת ההודעה על מותו.

עשרות בני המשפחה התפרצו אל היחידה לטיפול נמרץ והחלו להשתולל ולהתפרע, תוך שהם שוברים את הדלתות והחלונות ביחידה, פוגעים בעמדות האחיות, במחשבים ובציוד ומכים אנשי הצוות. בהשתלטות מאבטחי בית החולים ובסיוע המשטרה הושב הסדר על כנו, אך שני אנשי צוות שנפגעו באורח קל הועברו לטיפול בחדר המיון.