משרד הבריאות הודיע: יוקם מרכז חדש לצנתור מוח בבי"ח ברזילי

בעקבות הצעת אי-האמון שהגיש חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד, ובשל העובדה שבאזור הדרום היה קיים מרכז דומה בבאר שבע בלבד - אושר פרויקט שמטרתו לתרום משמעותית לבריאות של תושבי הפריפריה. "יום חשוב ומרגש, הקשיבו לזעקה שלנו"

 בית החולים ברזילי באשקלון
בית החולים ברזילי באשקלון | צילום: פייסבוק

משרד הבריאות הודיע היום (שני) כי יאשר הקמת מרכז לצנתור מוח בבית החולים ברזילי שבאשקלון. זאת, בעקבות הצעת אי-האמון שהגיש חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד. עד היום, באזור הדרום היה קיים מרכז כזה רק בבית החולים סורוקה שבבאר שבע.

ח''כ אופיר כץ

הקמתו של מרכז הצנתור חשוב ועשוי לתרום משמעותית לבריאות תושבי האזור. הסיכויים להחלמה של נפגע שבץ גבוהים פי 3.3 אצל מי שיעבור צנתור מוח תוך שעתיים. ח"כ אופיר כץ אמר כי זהו "יום חשוב ומרגש, משרד הבריאות הקשיבו לזעקה שלי ושל תושבי הפריפריה שאותם נשלחתי לייצג. חודשים שאני מציף את הנושא בדיונים, שאילתות ופניות לשר. מדובר כאן בהצלת חיים. אני אמשיך להיאבק בכדי לצמצם את הפערים ולדאוג שתושבי הפריפרייה יקבלו שירות רפואי ראוי".

מנהל בית החולים ברזילי, פרופ׳ חזי לוי, מסר: "הדבר הזה יכול לסייע רבות בהצלת חיים ובהחשת השיקום לחולים שלקו בשבץ מוחי, כאשר בזמן נתון ומוגבל צריך לצנתר את מוחם, לפתוח את החסימה ובכך להציל את תאי המוח מפגיעה. אני מאוד מקווה שייפתח פרק חדש בבית החולים ברזילי, בטיפול בנפגעי שבץ ובהחזרתם לתפקוד, ככל שניתן".