הורוביץ מגן על אלרעי-פרייס: "לא פנתה ולא לחצה"

בעקבות הפרסומים כי ראש שירותי בריאות הציבור פנתה למזכ"לית הסתדרות המורים ללחוץ כדי להביא לשלא יבוטלו הבידודים, שר הבריאות הדך את הטענות: "שרון מביעה את דעתה. זו חובתה וזו הסיבה שהיא זוכה להערכה גבוהה"

הורוביץ ואלרעי-פרייס בתדרוך לתקשורת
הורוביץ ואלרעי-פרייס | צילום: לע"מ

שר הבריאות ניצן הורוביץ גיבה בצהריים (חמישי) את ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, בעקבות הפרסומים, שלפיהם היא פנתה למזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד בבקשה שתלחץ כך שמתווה ביטול הבידודים לא ייצא לפועל.

"גם הפעם מופצים שקרים ותדרוכים נבזיים נגד ד"ר שרון אלרעי-פרייס. שרון לא פנתה ולא לחצה על אף אחד", אמר הורוביץ. "כמו כותרות אחרות בעבר, גם הפעם, במילים עדינות - מדובר בדיווחים שלא מדייקים בעובדות. שרון מביעה את דעתה בפני ובפני שאר מקבלי ההחלטות בצורה ברורה ומקצועית. זו חובתה וזו הסיבה שהיא זוכה להערכה גבוהה".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2601222043' autoplay='0' credit='' desc='הדיווח אמש במהדורה' poster='' kid='1_1cbz9dhk' duration='206']

"אז שיהיה ברור", הבהיר שר הבריאות, "במשמרת שלי פרופ' אש, ד"ר אלרעי פרייס, פרופ' זרקא וכל אנשי משרד הבריאות יקבלו גיבוי מלא, ימשיכו להביע כל אחד את עמדתו, וימלאו את חובתם הציבורית. וכמו שעברנו בהצלחה את גל הדלתא נעבור גם את האומיקרון".

על ההחלטה לבטל את הבידודים אמר הורוביץ: "יצאנו הבוקר לדרך עם מתווה הבדיקות, פעמיים בשבוע חובה, לכל תלמידי ישראל, מה שמאפשר לנו לשחרר את התלמידים מהבידודים. מי שלא ייבדק על פי הנהלים, לא יוכל להנות מביטול הבידוד. בניהול מגיפה אף החלטה היא לא פשוטה, אבל אין לי ספק שזו ההחלטה הנכונה ששומרת גם על הבריאות וגם על החינוך והשגרה של מליוני תלמידי ישראל".

עוד אמר הורוביץ: "המתווה החדש גובש על ידי בכירי גורמי המקצוע במשרדי הבריאות והחינוך ומגובה בעמדתם של טובי המומחים. זה מתווה שקול ומאוזן, שימנע סגירה בפועל של חלק נרחב מהחינוך בכל הארץ. כמו בכל החלטה מהסוג הזה, יש בדיונים מגוון דעות. אם מישהו מאנשי המקצוע במשרדי לא היה מביע את דעתו, הוא לא היה איש מקצוע. מטבע הדברים, לא כל העמדות מתקבלות, וזה בסדר גמור".