רשימת המדינות האדומות מתרחבת: בריטניה ודנמרק נוספו

בעקבות התפשטות וריאנט האומיקרון, משרד הבריאות הכריז על מדינות נוספות שהטיסה אסורה אליהן והשבים מהן ידרשו בבידוד גם אם הם מחוסנים. פרופ' אש: "נעדכן את הרשימה כל יום - סבירות גבוהה שנצטרך חיסון רביעי"

זמן צפייה: 14:00

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס הכריזה הערב (ראשון) במסיבת עיתונאים על המדינות האדומות שנוספו - בריטניה ודנמרק, שמצטרפות למדינות אפריקה שכבר נמצאות ברשימה. האיסור על טיסה למדינות הללו והבידוד לשבים מהן, ייכנסו לתוקף בעוד 72 שעות. פרויקטור הקורונה, פרופסור נחמן אש אמר: "נעדכן את הרשימה כל יום, קחו בחשבון בידוד מלא בחזרתכם מחו״ל" והוסיף כי "יש סבירות גבוהה שנצטרך חיסון רביעי".

שר הבריאות ניצן הורוביץ, אמר במסיבת העיתונאים כי "אי אפשר למנוע את התפשטות וריאנט האומיקרון, אבל אפשר לעכב, יש תחושה בציבור שהכל בסדר, אבל צריך לפעול כעת", והוסיף כי "גם הפעם לא נסגור את המדינה והכלכלה אלא ננקוט אמצעי זהירות נדרשים".

הורוביץ התייחס לדאגה במשרד הבריאות מקצב התחסנות הילדים ואמר: "חמישה מיליון ילדים כבר התחסנו בארה״ב ואין תופעות לוואי חריגות. אני קורא להורים - חסנו את ילדיכם מחר. החלמה לבדה לא מצליחה להגן מאומיקרון, גם מנה שנייה לא מספיקה - רק בוסטר מספק הגנה".

בעניין המדינות האדומות והטיסות אמר הורוביץ: "לא נסגור את השמיים אבל נוסיף קריטריונים נוספים עבור מדינות אדומות. מומלץ להמנע מטיסות לא חיוניות".

אלרעי-פרייס אמרה במסיבת העיתונאים כי "רואים התפרצות נרחבת ברחבי העולם, עלייה ניכרת באשפוזים בדרום אפריקה, באנגליה הכפלה של כמות המקרים כל יומיים-שלושה. מקדמי הדבקה בעולם מגיעים ל-4.8. אנחנו בוחנים במעבדה הגנה של בוסטר ותיק מול בוסטר חדש".

כזכור, חוקרי האוניברסיטה העברית הגישו ביום שישי האחרון דו"ח לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר הבריאות ניצן הורוביץ, לראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס ולמל"ל, והזהירו כי הגל החמישי כבר החל בישראל וכי יש לעכב את התפרצות זן האומיקרון כדי לאפשר איסוף מידע אמין להמשך פעולה.