מות החוסים במעון: לכלוך בכניסה האחורית ואיסור לדבר עם תקשורת

לאחר שאתמול נפטרו שלושה מדיירי "בית דפנה" בחולון, ומשרד הבריאות גילה ליקויים קשים במטבח, הבוקר נצפו בכניסה האחורית למקום בגדים זרוקים ושקיות מזון שלא נאספו, שהשתלבו בזוהמה הכללית השוררת שם. משפחות החוסים שהגיעו למקום סיפרו כי הם התבקשו שלא לדבר עם עיתונאים, וכך גם טענו העובדם. מהמעון נמסר: "לא ניתנה שום הנחייה רשמית שכזו, ואין מניעה מההורים לבקר במקום"

זמן צפייה: 07:37

יממה לאחר שנחשפה הפרשה החריגה במעון לחוסים "בית דפנה" בחולון, שם נפטרו שלושה חוסים ככל הנראה מהרעלת מזון, הבוקר (שלישי) טענו משפחות הדיירים שהגיעו למקום כי במעון ביקשו מהם שלא לדבר עם עיתונאים, זאת לצד עובדים שטענו דבר דומה.

אמש מעון בית דפנה הוציא הודעה לעיתונות שבה נכתב על שיתוף מעולה מלא עם כלל הגורמים, ושהם פועלים בשקיפות אך בפועל נראה שהמציאות אחרת. נציגים ממשטרת ישראל הגיעו אתמול לקראת חצות למעון ויצאו לאחר מספר דקות, אך נכון לכתיבת שורות אלה, המשטרה טרם פתחה בחקירה.

Whatsapp Image 2022 05 02 At 2
מעון ''בית דפנה'' בחולון | צילום: דור כהן

לטענת המעון: "לא ניתנה שום הנחייה רשמית שכזו, ואין מניעה מההורים לבקר במקום. המעון מפוקח על ידי משרד הבריאות ומשרד הרווחה. נסיבות האירוע כולו נמצאות עדיין בבדיקה ולא ידוע עד כה מה מקור הבעיה".

בתוך כך, הבוקר נצפתה זוהמה בכניסה האחורית של אותו מעון. בגדים זרוקים על הרצפה ושקיות מזון שלא נאספו. לאחר שמשרד הבריאות גילה ליקויים קשים במטבח המעון וסגר אותו לצורך בדיקה, הגילוי הזה אולי מלמד את מה שבאמת מתחולל בתוך כותלי המעון.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2205031312' autoplay='0' credit='' desc='שוטרים מחוץ למעון "בית דפנה" בחולון אמש' poster='' kid='1_0ldagau7' duration='29']

אלכס פרידמן, מייסד ויו"ר ארגון "נכה לא חצי בן אדם", אמר בעקבות הפרסום על פטירתם של שלושה אנשים עם מוגבלות במעון בחולון: "הכתובת הייתה על הקיר. רק לפני שבועיים יצאנו להפגין נגד מחדל המוסדות. לצערי היום אנחנו רואים את ההשלכות. חייבים לצמצם את כמות המוסדות באופן משמעותי וסגירה מוחלטת של המוסדות הסגורים. זכותם הבסיסית של אנשים עם מוגבלות לחיות בקהילה, ופשוט לחיות".

כזכור, אתמול נפטרו שלושה אנשים עם מוגבלות שהיו דיירים במעון "בית דפנה" בחולון, המופעל על ידי רשת בית אקשטיין, על פי החשד בשל זיהום במזון, לאחר שבמטבח המעון נמצא חיידק האי-קולי. בלילה שבין שבת לראשון החלו כמה דיירים לחוש ברע וסבלו משלשולים.

Whatsapp Image 2022 05 02 At 2
הדלקת נרות לזכר החוסים שנפטרו במעון ''בית דפנה'' בחולון | צילום: דור כהן

הצוות הרפואי לקח מדדים מאחת הדיירות, בעלת רקע רפואי מורכב, וזמן קצר לאחר מכן היא איבדה את הכרתה. צוות של מד"א שהוזעק למקום בליווי המשטרה ניסה לבצע בה ניסיונות החייאה שלא צלחו ונקבע מותה.

במקביל פונו שישה דיירים נוספים לבית החולים וולפסון והבוקר כאמור נפטרו שניים מהם, שסבלו ממחלות רקע קשות. ארבעת הדיירים האחרים מאושפזים עדיין ומצבם יציב. מנהלת המעון דיווחה לפיקוח שעדכן את הרופאה הראשית של משרד הרווחה שמיד לאחר מכן דיווחה על האירוע לרופאה המחוזית של משרד הבריאות.

הלכלוך בכניסה האחורית של ''בית דפנה'' בחולון
הלכלוך בכניסה האחורית של ''בית דפנה'' בחולון | צילום: דור כהן