שבוע חלף מאז מות החוסים - ובמעון חוגגים הפנינג: "זו פשוט בושה"

אתמול אישר משרד הבריאות את דבר הזיהום במזון במעון "בית דפנה" בחולון לאנשים עם מוגבלות, שבו נפטרו שלושה חוסים. אלא שבמעון המשיכו הלאה וקיימו היום הפנינג למשפחות. "אח שלי נפטר והם עושים הפנינג. התנהלות מבישה", אמרו בני משפחתו של אחד הנפטרים. במשטרה טרם פתחו בחקירה

בית דפנה

שלושה חוסים במעון לאנשים עם מוגבלות בחולון איבדו את חייהם לפי החשד בשל זיהום במזון במעון "בית דפנה" בחולון. שבוע בלבד חלף מאז אלא שבמעון עסקים כרגיל. היום (שני) התקיים הפנינג לפעילות הפנאי במעון, שאליו הוזמנו משפחות החוסים המתגוררים שם.

כזכור, בבדיקת הצוות מטעם משרד הבריאות שנשלח לבדוק את הליקויים במקום נמצא זיהום במזון כתוצאה מטיפול לקוי בבשר שהוגש למאכל במעון שמופעל על ידי רשת בית אקשטיין והיה מדובר בחיידק אי-קולי.

אלה בונדוריאנסקי, אחותו של פליקס בן ה-60 שנפטר כתוצאה מאותה הרעלת מזון, אמרה כי "הנהלת המעון מפזרת לנו מלח על הפצעים. אף אחד לא הודיע לנו כלום, על הממצאים האלה שמענו ממך, זה לא הגיוני״. עוד הוסיפה לגבי ההפנינג שהתרחש הבוקר. ״אח שלי נפטר והם עושים הפנינג בבית דפנה, לא באמת מעניין אותם מהחולים והנפטרים, אני פשוט בהלם. זה פשוט בושה"

פליקס בונדוריאנסקי
פליקס בונדוריאנסקי | צילום: בהסמת המשפחה

ג׳ני בונדוריאנסקי, אחייניתו של פליקס מתכננת מחר להגיש תלונה במשטרה כנגד מעון החוסים בטענה לרשלנות שגרמה למותו של פליקס. "מההתחלה התנהלות המעון הייתה הזויה. הסתירו מאיתנו שכבר דיירת במעון נפטרה, לא סיפרו לנו שיחד עם פליקס יש עוד מאושפזים. פשוט התנהלות מבישה. היום הם חוגגים הפנינג, על מה ולמה?".

פליקס בונדוריאנסקי
פליקס בונדוריאנסקי | צילום: בהסכמת המשפחה

האירוע החל לאחר שבלילה שבין שבת לראשון בשבוע שעבר החלו כמה מדיירי המעון לחוש ברע וסבלו משלשולים. לאחר שנלקחו מדדים מאחת הדיירות, בעלת רקע רפואי מורכב, היא איבדה את הכרתה וצוות מד"א שהוזעק למקום בליווי המשטרה ביצעו בה ניסיונות החייאה אך ללא הואיל ונאלצו לקבוע את מותה.

בין היתר נכתב בדו"ח הוועדה כי לא הייתה הקפדה נאותה על הפרדת המזונות בתהליכי הבישול השונים, שאין נוהלי עבודה תקינים לטיפול במזון וכי רמת ניקיון הכלים לקתה בחסר. ממצאי הדו"ח של משרד הבריאות הועברו לבחינת המשטרה שטרם פתחה בחקירה.