משרד הבריאות ממליץ לדחות בשבוע את ביטול הבידוד לתלמידים - בנט שוקל לשנותו

לאחר התנגדות איגוד רופאי הילדים, ולמרות תמיכת בנט בשיחות סגורות, משרד הבריאות המליץ לדחות בשבוע את מתווה הבידודים לתלמידים. מזכ"לית הסתדרות המורים הצטרפה לקריאה: "התפשטות המגיפה מסכנת את המורים והתלמידים"

זמן צפייה: 01:10

משרד הבריאות הודיע הבוקר (רביעי) כי הוא ממליץ לדחות בשבוע עד 10 ימים את מתווה ביטול הבידוד לתלמידים. זאת, לאחר שאיגוד רופאי הילדים הביעו התנגדות למהלך וחרף תמיכתו של בנט בשיחות סגורות, שאמר כי בכוונתו להוציא את המתווה לפועל.

עם זאת, שר הבריאות ניצן הורוביץ, רה"מ בנט ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון רוצים להוציא לפועל את המתווה כמתוכנן. לכן הם הציעו לערוך שינויים במתווה - למשל בדיקות בתדירות גבוהה יותר או רישום התלמידים שביצעו בידקת אנטיגן בפורטל של משרד החינוך.

Long Queues To Be Tested For The Covid 19 As Israel Faces A Surge In Omicron Variant Infections
בדיקת קורונה בישראל | צילום: רויטרס

הדעות בעניין חלוקות, גם הסתדרות המורים קראה לדחות את המתווה, לאור התבטאויות של בכירים במערכת הבריאות. מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד אמרה כי "התפשטות המגיפה מסכנת את המורים והתלמידים". לעומת זאת, ראש הממשלה נפתלי בנט נפגש עם מנהלי בתי החולים שניידר וספרא שאמרו כי "הם נותנים לו רוח גבית למתווה הבידודים, וכי לא תחסר מיטה לאף ילד שיזדקק לאישפוז".

מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית, מסר: "בכירי משרד הבריאות שוב לא רואים את הילדים שלנו וטועים פעמיים. הטעות הראשונה: אם האומיקרון מסוכן לילדים - שיודיעו על סגירת המדינה. לא יתכן שהכול יישאר פתוח ורק הילדים המתוסכלים והוריהם ימשיכו לפרפר מבידוד לבידוד. הטעות השנייה של בכירי משרד הבריאות היא השיטה הפסולה שהשתרשה לדחות את ההחלטות לדקה ה-91 ולהמשיך לשגע את ההורים, התלמידים ואת מערכת החינוך בכללותה".

כזכור, לפי המתווה, כלל התלמידים - בכל הגילים, גם אלו ללא תו ירוק - שנחשפו לחולה מאומת לא ייכנסו לבידוד באופן אוטומטי. במקום זאת, התלמידים יעשו בדיקות בימי ראשון ורביעי ובמקרה של חשיפה למאומת.

המתווה אמור להיכנס כבר מחר בכל רחבי הארץ אך רק היום התחילו לשנע בדיקות לרשויות ולא ברור אם בכלל יספיקו לחלק מספיק בדיקות לכולם. ממשרד החינוך לא ניתן מענה ברור לנושא והורים רבים נותרו מבולבלים. לפי הודעת משרד הבריאות, עד סוף השבוע הבא הבדיקות אמורות להגיע לכל הילדים.

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

בתוך כך, לאחר שבנט אמר אתמול בשיחות סגורות כי מבחינתו המתווה לביטול הבידודים לתלמידים ייצא לפועל כמתוכנן מחר, באיגוד רופאי הילדים חזרו בהם מהתמיכה במהלך. יו"ר איגוד רפואת הילדים בישראל, פרופסור צחי גרוסמן, אמר הבוקר כי רופאי הילדים "מרימים דגל אדום".

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 76,017 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה, מתוך כ-348 אלף נבדקים ואחוז הנבדקים החיוביים קרוב ל-22%. מספר החולים במצב קשה ממשיך לעלות והוא עומד כעת על 888 חולים קשים, מהם 187 מונשמים.

יש היום יותר מחצי מיליון חולים פעילים בארץ, וכ-180 אלף איש נוספים נמצאים בבידוד. 8,502 בני אדם נפטרו מסיבוכי הקורונה מפרוץ המגפה. כ-600 אלף איש התחסנו כבר במנה הרביעית.