מהבוקר: שביתה בת יומיים בבתי החולים עקב אירועי האלימות

בבתי החולים ובמרפאות הקהילה יפעלו במתכונת שבת היום ומחר בעקבות תקיפתה של הרופאה במרפאה בבאר יעקב מוקדם יותר השבוע: "נחריף את הצעדים עד שמישהו פה יתעורר"

זמן צפייה: 03:00

כאן שביתה: בבתי החולים ובמרפאות הקהילה יחלו החל מהבוקר (חמישי) בשביתה בת יומיים עד מחר כולל בעקבות אירוע האלימות החמור שבו הותקפה רופאה במרפאה בבאר יעקב. במסגרת ההשבתה של ההסתדרות הרפואית, בתי החולים יעבדו במתכונת שבת.

מוקדם יותר השבוע הותקפה י', רופאה במרפאה של קופת חולים כללית בבאר יעקב, ע"י יעקב חבה, בן 31 תושב העיר, שנכנס למרפאה והחל להלום בראשה עם פטיש ברזל. בריאיון לחדשות 13 שחזרה י' את רגעי האימה: "המטופל התפרץ אליי לחדר בזמן שהייתי בשיחת טלפון, אז ביקשתי ממנו לצאת. הוא סירב לצאת ונעלתי מהר את הדלת".

הרופאה שהותקפה בקופת החולים בבאר יעקב
הרופאה שהותקפה בקופת החולים בבאר יעקב

"פתאום אני רואה אותו מול העיניים שלי בתוך החדר, הוא פרץ את הדלת הנעולה", היא המשיכה. "והיה לו ביד פטיש ברזל והוא פשוט התחיל להלום בראשי פעם אחר פעם". הסניף היה ריק ממטופלים כשחבה הגיע אליו והחל לתקוף את י': "יצאתי בצרחות, כולי מדממת, הוא עשה לי חתכים בקרקפת שמאוד דיממו, כל המרפאה התמלאה בדם. ניסיתי להירגע אבל המשכתי לדמם ולדמם".

המשטרה מייחסת לחבה, שהשתחרר ממאסר בגין עבירות אלימות רק בחודש ינואר האחרון, ניסיון רצח של הרופאה, ואתמול הוארך מעצרו עד ליום ראשון.

החשוד בתקיפת הרופאה בבאר יעקב
יעקב חבה, החשוד בתקיפת הרופאה בבאר יעקב

אנשי הצוות במרפאה בבאר יעקב מספרים שהאירוע אתמול לא היה הראשון בסדרת אירועי אלימות, בעיקר מילולית, כלפי הצוות הרפואי. "ברמה היומיומית אני לא מרגישה בטוחה בעבודה שלי בכלל", אמרה י', "צריך מישהו שיוכל להגיב במהירות ולא לחכות".

לאחר ההחלטה לצאת לשביתה בת יומיים אמר יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי: "הבהרנו בשנה האחרונה באופן חד משמעי שכל מקרה של אלימות ייתקל באפס סובלנות מצידנו. השביתה האחרונה הביאה להחלטת ממשלה חשובה בדבר הצבת עמדות שיטור בחדרי מיון והקצאת כח האדם הדרוש, אולם עלינו לבחון את הדברים אך ורק ברמת היישום בשטח. כל עוד לא נראה מעשים של ממש בטווח המיידי, נחריף את הצעדים עד שמישהו פה יתעורר ויבין שהאלימות במערכת הבריאות היא מגפה של ממש".