התרופפות במשמעת במגזר החרדי: תפילות נערכות בניגוד להנחיות

עדויות שהגיעו לחדשות 13 מראות כי בימים האחרונים התקיימו מניינים שבהם התאספו חרדים והתפללו יחד - למרות צו בריאות העם שאוסר על התקהלות. כעת, יש מי שדורש להתיר תפילה במניין

פינוי נער חרדי מבית כנסת
פינוי נער חרדי מבית כנסת | צילום: רויטרס

מגפת הקורונה: עדויות שהגיעו לחדשות 13 מראות כי חלה התרופפות משמעותית בקרב הציבור החרדי בקיום הנחיות הממשלה, אשר מנסות למגר את התפשטות מגפת הקורונה. בימים האחרונים, כך העידו עדי ראייה, התקיימו מניינים וכמה חרדים התאספו על מנת להתפלל יחד - כאמור, בניגוד להוראות האוסרות על התקהלות.

בשל התפילות המשותפות, נוצרה לגיטימציה אצל חלקים מהציבור החרדי לפיה מותר להתפלל במניין, כך שכעת מקצתם דורשים לבטל את האיסור על תפילות במניינים. הם קוראים לאפשר התקבצות מסוג זה ומתחייבים שהתפילות יתקיימו על פי כללי הזהירות - בדומה למצב ברשתות המזון ובתחבורה הציבורית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מספר המתים מקורונה בישראל עלה ל-130; עד כה 12,501 נדבקו

גורם ישראלי: נוצרה הזדמנות נדירה להגיע לעסקת שבויים עם חמאס

יום הזיכרון לשואה ולגבורה: אלו משיאי המשואות בעצרת המרכזית

שוטרים עוצרים מפירי סדר בשכונת מאה ערים בירושלים
שוטרים עוצרים מפירי סדר בשכונת מאה ערים בירושלים | צילום: רויטרס

ביום שלישי נודע כי רב הכותל שמואל רבינוביץ' השתתף בברית בירושלים שבה נכחו כ-80 משתתפים - בניגוד לצו בריאות העם שמתיר עד עשרה בלבד. כוח משטרה שהוזעק לאירוע פיזר את רוב הנוכחים, ובמקום נותרו 10 בני משפחה להמשך החגיגה. כמה ימים לפני כן, המשטרה פשטה על בית כנסת בבני ברק וחילקה דוחות ליותר מ-15 בני אדם שהתפללו במניין.

בשבוע שעבר, בתום דיון ועדת השרים להגדרת "אזור מוגבל", הוחלט להורות על הקלה בסגר שהוטל על העיר בני ברק, כך שמאותו יום שישי שבו הוחלט הדבר, התושבים יכלו לצאת מהעיר לשם עבודה ללא צורך באישור מעבר ולפי מתכונת עבודת המשק.