לאחר מחאת התושבים: הדרום-קוריאנים לא יועברו למתקן בהר גילה

התושבים עודכנו כי 200 התיירים שתוכננו לשהות במתקן ביישוב - לא יגיעו • פרסום ראשון: 22 תיירים קוריאנים נוסעים שעות בדרום הארץ – לאחר שאף מלון לא הסכים לקלוט אותם

זמן צפייה: 05:37

נגיף הקורונה: משרד הביטחון עדכן הערב (ראשון) את תושבי ההתנחלות הר גילה כי בוטלה הגעתם של 200 תיירים דרום קוריאנים לבידוד ביישוב. זאת למרות שעתירת התושבים לבית המשפט נדחתה מוקדם יותר.

צוות החירום היישובי עדכן את התושבים: "אנו שמחים לעדכן כי, בנקודה זאת, ובהתבסס על הודעת שר הבטחון, מאבקנו נשא פרי והוחלט שלא להביא את התיירים הקוראנים אל המדרשה. נשב ללמוד בצורה מסודרת את הלקחים השונים במטרה לפעול טוב יותר באירועים עתידיי שהרי מכל אירוע משבר וחרום ניתן ללמוד ולהתעצם!"

מועצת גוש עציון הסבירה כי "מתקן המדרשה בהר גילה אינו מתאים לפינוי הדרום קוריאנים ועל כן הם לא יגיעו ליישוב הר גילה. התשתית במקום אינן מתאימות לקליטתם".

עוד בחדשות 13:

רשמית: משרד החוץ פרסם אזהרת מסע ליפן ולקוריאה הדרומית

"אסור שזה יקרה": מחאת התושבים ביישוב שיקלוט דרום קוריאנים

הבערת צמיגים בכניסה לישוב הר גילה
הבערת צמיגים בכניסה לישוב הר גילה | צילום: חדשות 13

תושבי ההתנחלות מחו בחריפות נגד המהלך, וכמה מהם אף הבעירו צמיגים מול שער היישוב. בקבוצת הפייסבוק הביעו התושבים את מורת רוחם, כתבו "אסור שזה יקרה", והפצירו: "צריך להתעורר ולחסום את שתי הכניסות ליישוב".

פרסום ראשון: אוטובוס ועליו 22 תיירים קוריאנים נסע כמה שעות בדרום הארץ, לאחר שאף מלון באזור ים המלח לא הסכים לקלוט אותם. צוותי מד"א עשו את דרכם לתחנת דלק בלכיש שם חנה כעת האוטובוס, כדי לספק להם אוכל.

"הם יושבים באוטובוס כבר ארבע-חמש שעות. אנחנו מחכים בתחנת הדלק שימצאו לנו מקום לינה – או טיסה בחזרה", סיפר נהג האוטובוס שהסיע את הנוסעים. "הם הגיעו בשבוע שעבר לארץ. אף אחד לא עצר אותם, אבל ביקשו מהם שלא להתחכך עם אנשים במקומות ציבוריים – מסעדות וזה. אנשים מפחדים ומסתכלים עליהם אחרת. משרד התיירות אמר לנו לא לצאת מהמלון. אחר כך המלון אמר – 'תצאו מהמלון'".

לאחר כשעתיים, משרד התיירות והתאחדות המלונות מצאו לקבוצה פתרון והיא עשתה את דרכה למלון בדרום. המשרד מסר כי הוא עוקב אחר ההתפתחויות, נמצא בקשר עם הגורמים הרלוונטיים ומסייע לתיירים מהמדינות שלגביהן הוציא משרד הבריאות הנחיות מיוחדות.

עוד מסר המשרד כי היום נערך דיון היערכות עם נציגי תעשיית התיירות בהובלת מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, ובו עלו סוגיות שונות שהועברו לטיפול חדר המצב של משרד הבריאות. המשרד הדגיש כי מדובר בעיקר בבעיות נקודתיות של לינה והטסה של קבוצות תיירים שעובדי משרד התיירות ואנשי התעשייה מסייעים למצוא להן פתרון.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-part-2302201931' autoplay='0' credit='' desc='נהג האוטובוס שהסיע את התיירים הקוריאנים' kid='1_tav99ts4' duration='96'']

מוקדם יותר, כאמור, עתרו המתנחלים נגד ההחלטה לשכן את התיירים הקוריאנים בהר גילה, תחת הטענה כי תנאי הקור ביישוב הממוקם בגובה רב, תורמים לעמידות ותפוצת הנגיף.

"משרד הבריאות הישראלי אף קבע כי נגיף ה-COVID-19  דומה לנגיף השפעת, המתפשט יותר באקלים קר", כתבו העותרים ואף קישרו לאתר משרד הבריאות – שבו לא נראה זכר לטענת הדימיון לשפעת או להשפעת מזג האוויר הקר על הפצת הווירוס.

אחד החדרים בבידוד בבית החולים שיבא בעקבות וירוס הקורונה
אחד החדרים בבידוד בבית החולים שיבא בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

העותרים אף הציעו לשכן את התיירים במתקן הכליאה "חולות" שבדרום הארץ. "מתקן זה ממוקם באזור עם אקלים חם בשעות היום, ומבודד ברמה אשר תאפשר בידוד של המגפה במידת הצורך", כתבו.