תו ירוק, מסכות וניידות חיסונים ליד האולמות: כך יתקיימו מופעי חנוכה

רה"מ נפתלי בנט קיים דיון היערכות לקראת אירועי חג החנוכה, ביחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ, והגדיר כי היעד הוא לאפשר את קיומם של המופעים על ידי הסברה יעילה והנגשת כלל המידע לציבור

פסטיגל
פסטיגל | צילום: צילום מסך -

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הערב (ראשון) דיון היערכות לקראת אירועי חג החנוכה, ביחד עם שר הבריאות ניצן הורוביץ. ראש הממשלה הגדיר כי היעד הוא לאפשר את קיומם של המופעים, על ידי הסברה יעילה והנגשת כלל המידע לציבור, הפעלת מנגנוני אכיפה יעילים לקיום ההנחיות וצמצום הסיכון להדבקה המונית.

לפי ההחלטות שהתקבלו בדיון, אירועי חנוכה יתקיימו על פי התכנון, ללא הטלת מדבלות נוספות. שורת פעולות היערכות יינקטו לאכיפת התו הירוק באמצעות ברקוד, תוך תגבור סדרנים באולמות המופעים, כינוס מפיקי האירועים לטובת חידוד ההנחיות מבעוד מועד, וכן גיבוש תכנית בקרה ואכיפה על ידי המשטרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

במטרה למנוע הסלמה רחבה ברחבי הארץ: מפקד מג"ב הורה על גיוס מילואים 

"שמחה ששרה אהבה": חומר החקירה שאספה המשטרה בעקבות העדות החדשה

אירופה לא שקטה: המחאות נגד מגבלות הקורונה נמשכות

בנוסף, יוצבו עמדות בדיקות אנטיגן בקרבת מתחמי האירועים, תוך חובת עטיית מסכות במשך המופעים. מבצע הסברה לאומי ייערך בקרב ההורים בכל רחבי הארץ, ויוצבו ניידות התחסנות בתיאום עם מפיקי האירועים, לטובת הנגשת חיסוני הילדים לציבור.

ביחד עם מפיקי האירועים, ייבחנו אפשרויות להפחתת האכילה והשתייה ככל שניתן במהלך המופע, בין היתר לטובת עטיית מסכה באופן קבוע, ותיבחן מערכת לתחלופת אוויר באולמות המופעים, לצורך צמצום אפשרויות ההדבקה בקרב הקהל.

בדיון השתתפו גם שר התרבות חילי טרופר, שר התיירות יואל רזבוזוב, מנכ"ל משרד הבריאות, ממונה הקורונה, הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, המשנה לראש המל"ל, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, מפקד פיקוד העורף וגורמי מקצוע נוספים.