בנט על העלייה בתחלואה: בגל הנוכחי יידבקו 4-2 מיליון איש

רה"מ סיפר בפוסט שכתב בפייסבוק כי לפי התחזיות שהוצגו בישיבת הממשלה, מיליוני ישראלים צפויים להידבק בקורונה. על מדיניות הבדיקות: "אין מספיק קיבולת במעבדות - הבנו שלא נוכל לאפשר לכולם בדיקות PCR"

זמן צפייה: 04:15

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס הערב (ראשון) בפוסט בפייסבוק לעלייה החדה בתחלואה, והזהיר כי לפי תחזיות שהוצגו בישיבת הממשלה, בגל הנוכחי יידבקו בקורונה 4-2 מיליון ישראלים. כמו כן, הוא הסביר את השינוי במדיניות הבדיקות: "בהיקפים כאלה של נדבקים ושל בדיקות, הבנו שלא נוכל לאפשר לכולם בדיקות PCR. אין מספיק קיבולת במעבדות, התשובות יתעכבו, ובינתיים – האדם עלול להדביק את סביבתו".

עוד כתב ראש הממשלה כי "המטרה תמיד נשארה לשמור על הכלכלה מתפקדת ככל האפשר, ולהגן על הפגיעים ביותר – המבוגרים, החולים, כל מי שנמצא בסיכון גדול לפתח מחלה קשה ולהגיע לאשפוז בבית החולים. זה לא קל, אבל נערכנו ככל הניתן בזמן שקנינו - בימים הקרובים אנו צפויים לראות עוד צעדים שיקלו על המצב בגזרה של עלות הבדיקות. אנחנו פועלים להקל עד כמה שאפשר, אבל כולנו נצטרך סבלנות וכושר עמידה".

מוקדם יותר היום אמר בנטבפתח ישיבת הממשלה כי בעקבות המחסור בבדיקות והמחירים הגבוהים, הוחלט לחלק לכל ילד בגנים ובבתי הספר יסודיים שלוש ערכות בדיקה בחינם. בנוסף, גם צוותי הוראה יקבלו בדיקות. "דאגנו מבעוד מועד להעביר מלאים לבתי הספר בדיוק בשביל מצב כזה, וכעת נעשה שימוש בערכות הללו כדי להקל נקודתית על הנטל של ההורים", אמר. "בנוסף, אנחנו במגעים עם רשתות הפארם להורדת מחירי הבדיקות וגם בכוונתנו לפתוח את אפשרות המכירה בחנויות שאינם רק פארם".

"המחירים ירדו ממילא בעתיד הקרוב - מפני שהשוק יוצף במיליוני ערכות שיגיעו לישראל. למרות ההיערכות שלנו, תחילת כל גל היא קשה ומסורבלת, קל וחומר בגל של הידבקות המונית כמו האומיקרון. רק הבוקר נחתו בישראל 5,000 מנות טיפול לקורונה של חברת 'מרק', שמתאימות לחולים בסיכון גבוה. זה בנוסף לתרופות של פייזר שכבר נמצאות בידינו. התרופות ניתנות בכדורים למשך חמישה ימים".