אלרעי פרייס נגד ביטול התו הירוק: "עלול להוסיף הדבקות"

ראש שירותי בריאות הציבור מתחה ביקורת בדיונים פנימיים על החלטת הממשלה לבטל את התקנה, והתריעה כי מספר הנדבקים עלול לעלות בעקבותיה. "כשנמצאים בשיא הגל - ביטול התו מעביר מסר בעייתי לציבור"

זמן צפייה: 00:49

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, מתחה דיונים פנימיים ביקורת על החלטת הממשלה לבטל את התו הירוק - כך פורסם היום (ראשון) בחדשות 13. לדבריה, "כשנמצאים בשיא הגל, עם עומס תחלואה קשה, לבטל את התו הירוק עלול להוסיף הדבקות. זה מעביר מסר בעייתי לציבור - גם על מצב המגפה וגם לגבי החיסונים".

כזכור, ביום שישי פורסם כי שרי הממשלה אישרו את החלטות קבינט הקורונה, לפיהן החל מהיום יצומצמו הגבלות הקורונה משמעותית. הדרישה להצגת תו ירוק בוטלה, למעט במקומות שבהן סכנת ההידבקות יחסית גבוהה כמו אולמות אירועים, מועדונים ועוד.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0602222016' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_np4iyldu' duration='182']

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי  נשבר שיא נוסף במספר החולים במצב קשה במהלך סוף השבוע, שעומד כעת על 1,263 איש. 366 מתוכם נמצאים במצב קריטי, 19 מחוברים לאקמו ו-291 איש מונשמים.

בסך הכול 9,139 איש הלכו לעולמם בישראל מפרוץ המגפה, וממוצע התמותה בישראל עלה - עם יותר מ-50 נפטרים ביום. 33,374 איש נמצאו אתמול מאומתים, כאשר שיעור החיוביים נותר גבוה ועומד על 28.8% מתוך מעל ל-115 בדיקות שנערכו.