4 חולי קורונה ראשונים מחוץ למרכזי הבידוד בעזה; הוכרז עוצר

משרד הבריאות בעזה הודיע כי הארבעה, בני אותה משפחה, אובחנו מחוץ למתחמים המיועדים לחולים. הוכרז מצב חירום והוחלט על עוצר מוחלט בכלל המחוזות למשך 48 שעות

זמן צפייה: 01:34

משרד הבריאות ברצועת עזה הודיע הערב (שני) כי ארבעה חולי קורונה ראשונים, בני אותה משפחה, אותרו מחוץ למתחמי הבידוד המיועדים לחולים בנגיף.

בעקבות זאת, הוכרז מצב חירום ברצועה והוחלט על עוצר מלא למשך 48 שעות בכלל מחוזות הרצועה, כולל סגירת מוסדות חינוך, מסגדים, אולמות ואיסור על קיום כינוסים.

במסגרת מסיבת עיתונאים שהתקיימה מסר משרד הבריאות: "אנו מפצירים באזרחים שלא לצאת מהבתים למשך 48 שעות. המשטרה תבצע את הצעדים שיפורסמו בעבורה בהקפדה על העוצר שיוטל".

לכתבות נוספות בנושא >> 

הדמעות של אברהם טל: ההופעה הראשונה של הזמר אחרי הקורונה

החל משבוע הבא: בדיקות קורונה יעלו מאות שקלים לנוסע

"פתאום צעקו שיש חולת קורונה במחלקה – שהינו שעה באותו החדר"

חיטוי הרחובות ברצועת עזה
חיטוי הרחובות ברצועת עזה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, מוקדם יותר היום מנכ"ל משרד החינוך, עמית אדרי, ופרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, סיכמו כי שנת הלימודים תיפתח כמתוכנן באחד בספטמבר, בצל מגפת הקורונה. אך יש לציין כי תיבדק האפשרות לדחות את פתיחת התיכונים בערים אדומות. בד בבד, ועדת הקורונה דנה היום בנתוני התחלואה בקרב ילדים.

יו"ר הוועדה, חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון, אמרה בדיון כי "על פי נתוני התחלואה אין סיבה להשאיר את תלמידי ד' עד ו' בבית". אולם, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו השיב כי הוא מציע להתחיל במתווה הנוכחי, ולשנות אותו במקרה הצורך אחרי החגים. עם זאת, הבהיר כי מתווה החזרה ללימודים בכיתות ג' עד ו' יעלה שוב בקבינט המומחים.