גרין פריידי: חברות מבקשות שלא לרכוש את בגדיהם - מדאגה לסביבה

300 חברות אופנה ביקשו מלקוחות ברחבי העולם שלא ינצלו את הטבות יום המכירות האמריקני "בלאק פרידיי" כדי לקנות מהן. "ייצור בגדים מזהם את כדור הארץ, אנחנו קונים מתוך פיתוי ולא מצורך"

שלט המבשר על מבצעי בלאק פריידיי בארצות הברית
שלט המבשר על מבצעי בלאק פריידיי בארצות הברית | צילום: רויטרס

קבוצת "הפכו את שישי לירוק שוב", המורכבת מיותר מ-300 חברות אופנה, פנתה אמש לקונים ברחבי העולם וביקשה שלא ינצלו את הטבות יום המכירות האמריקני, בלאק פריידי. זאת, על מנת להפחית את הנזק הסביבתי שהיום יוצר. "בתהליך ייצור בגדים אנו מזהמים את כדור הארץ באמצעות פליטות פחמן. כך גם כשאנחנו נאלצים להיפטר ממוצרים", אמר ניקולה רואה, אחת ממייסדי חברת האופנה "פאגו", העומד בראש הקבוצה. "היום, אנחנו לא קונים מתוך צורך, אלא מתוך פיתוי", הוסיף.

 

View this post on Instagram

 

Perpète fait parti du collectif MAKE FRIDAY GREEN AGAIN regroupant plus de 200 marques qui ne participent pas au Black Friday et s’engagent pour une consommation responsable. Cette démarche, ce n’est pas un coup de pub mais c’est dans notre ADN. Notre plan sur la comète ?: être une alternative à la mode qu’on jette pour des vêtements qui durent Perpète et épargnent la planète ! ?? Merci @faguo pour cette initiative au top ? #makefridaygreenagain#greenfashion#kidswear#kidsapparel#minifashion#slowfashionmovement#consciousfashion#fashionrevolution#ecofriendlyfashion#greenfashion#fashrev#modedurable#moderesponsable#cotonbio#createurfrancais#creatrice#modeenfant#vetementenfant#childrenfashion#zerodechet#ecoresponsable#kidslook#consommerautrement#ecologique#perpete

A post shared by PERPÈTE, Prêt-à-Reporter (@_perpete_) on

לכתבות נוספות בחדשות 13:

שיגעון הקניות ברשת: איך השפיע יום הרווקים הסיני על הישראלים?

עד עשרות אחוזי הנחה: מבצע הקניות "שופינג איי אל" חוזר

"המזוודה ריקה": הישראלים שטסים לחופשת שופינג חורפית באירופה

הקבוצה הסבירה את הבקשה ואמרה שהמבצעים וההטבות מעודדים בני אדם לרכוש מוצרים שהם לא צריכים. עוד ביקשה הקבוצה שאנשים יינצלו את ה-29 בנובמבר, תאריך הבלאק פריידי, על מנת לבחון את הבגדים בארון שלהם, ויקבעו אילו מהם זקוקים לתיקון, מחזור או מכירה לחנויות יד שנייה. "אנחנו רוצים שאנשים ייתמקדו במה שכבר קיים בארון הבגדים שלהם. רק אז, יוכלו לדעת אם הם זקוקים לפריט לבוש חדש".