קרובי משפחתו של אחד החוסים שנפטר: "שמי שאשם בזה ישלם את המחיר"

פליקס בורווניאנסקי בן ה-60 הוא אחד משלושת החוסים ממעון "בית דפנה" בחולון שמתו על פי החשד מהרעלת מזון. בני משפחתו סיפרו על ההודעה הפתאומית ודרשו בדיקה של המקרה: "מה היה ניתן לעשות, מה נעשה ומה לא?"

זמן צפייה: 02:26

יממה לאחר שנחשפה הפרשה החריגה במעון לחוסים "בית דפנה" בחולון, שם נפטרו שלושה חוסים ככל הנראה מהרעלת מזון, היום (שלישי) התראיינה לחדשות 13 אנה, אחותו של פליקס בורדוניאנסקי, שנפטר. אנה קראה לפתוח בחקירה על נסיבות מותו ואמרה: "אני מוכנה לעשות הכל בשביל שמי שאשם בזה ישלם את המחיר".

במשפחה מתקשים לעכל את מותו הפתאומי של פליקס בן ה-60. "ביום ראשון קיבלתי טלפון, אמרו לי 'פליקס משלשל ואנחנו מעבירים אותו לוולפסון'", סיפרה אנה. "אמרו לי שלא צריך להגיע. חצי שעה או שעה אחר כך קיבלתי טלפון שהמצב בחמיר".

Whatsapp Image 2022 05 02 At 2
מעון ''בית דפנה'' בחולון | צילום: דור כהן

אחייניתו של פליקס, ג'ני, דרשה: "בדיקה מעמיקה, ממש מעמיקה. במטבח, בדיקה של הרופאה: איפה היא הייתה, מה היה ניתן לעשות, מה נעשה ומה לא. אני רוצה לראות מצלמות, אני רוצה לראות שבנוסף להכול לא התעללו בו על הדרך".

אמש מעון בית דפנה הוציא הודעה לעיתונות שבה נכתב על שיתוף מעולה מלא עם כלל הגורמים, ושהם פועלים בשקיפות אך בפועל נראה שהמציאות אחרת. נציגים ממשטרת ישראל הגיעו אתמול לקראת חצות למעון ויצאו לאחר מספר דקות, אך נכון לכתיבת שורות אלה, המשטרה טרם פתחה בחקירה.

כזכור, אתמול נפטרו שלושה אנשים עם מוגבלות שהיו דיירים במעון "בית דפנה" בחולון, המופעל על ידי רשת בית אקשטיין, על פי החשד בשל זיהום במזון, לאחר שבמטבח המעון נמצא חיידק האי-קולי. בלילה שבין שבת לראשון החלו כמה דיירים לחוש ברע וסבלו משלשולים.