עקב המחסור: מחר ובשבוע הבא יגיעו כ-100 אלף חיסונים לקופות

מספר שיא של ישראלים נהרו למרפאות האחיות כדי להתחסן מפני מחלת השפעת - וכעת ישנו מחסור בחיסונים; המשלוח הבא של התרופות הוזמן - ויגיע בקרוב. "הבהלה בקרב הציבור - גדולה"

זמן צפייה: 01:47

הבהלה סביב המחסור בחיסוני השפעת נמשכה גם היום (שני). מספר שיא של ישראלים נהרו אל קופות החולים על מנת להתחסן. עקב המחסור, יגיעו מחר ובשבוע הבא כ-100 אלף חיסונים נוספים לקופות החולים.

רונית קישנר, אחות בקופת החולים מאוחדת בפתח תקווה, סיפרה: "הבהלה בקרב הציבור גדולה. אנחנו רואים ושומעים את זה. כל הזמן אנשים מגיעים גם מאזורים רחוקים, כי הם שמעו שאצלנו יש חיסון".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

משרד הבריאות הורה לקופות החולים לרכוש עוד חיסונים נגד שפעת

בהלת השפעת: עשרות אלפים הסתערו על המרפאות והתחסנו

בשל סיבוכי שפעת: יולדת בת 26 אושפזה במצב קשה

מתן חיסון
מתן חיסון | צילום: חדשות 13

בקופות החולים לא אין מספיק חיסונים כדי לטפל בכל הבאים. בקופת החולים הגדולה בישראל, כללית, אזלו החיסונים ב-90% מהסניפים. כמו כן,על פי ההערכות, נותרו רק כ-15 אלף מנות בלבד.

פרופ סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה: "היום ובשבוע שעבר עזרנו קצת לקופות מהמלאי שהיה לנו, אך גם הוא מוגבל. מחר צפויות קופות החולים לקבל תגבור של כמה עשרות אלפי חיסונים ממשרד הבריאות ועדיין, גם הכמות הזאת לא יספיקו". בינתיים, יצטרכו הקופות להכריע אילו סניפים ברחבי הארץ יזכו לתגבור, ואילו לא.