לאחר שלא חוסנה נגד קורונה: בת 31 נפטרה בבית החולים אסף הרופא

תושבת מודיעין עילית הגיעה למחלקת קורונה בביה"ח ובתום מאמצי החייאה הצוות הרפואי קבע את מותה • ביממה האחרונה אובחנו 8,691 מאומתים חדשים, 710 מאושפזים במצב קשה. מקדם ההדבקה 0.9

מחלקת קורונה
מחלקת קורונה | צילום: חדשות 13

תושבת מודיעין עילית בן 31 חולת קורונה ולא מחוסנת מתה הערב (שלישי) כתוצאה מסיבוכי הנגיף בבית החולים אסף הרופא. האישה הגיעה למחלקת קורונה בבית החולים ובתום מאמצי החייאה ממושכים הצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה.

בד בבד, על פי נתוני תחלואה ראשוניים שפורסמו הערב (שלישי) בחדשות 13, עולה כי ביממה האחרונה אובחנו 8,691 מאומתים חדשים לקורונה, כאשר 2,530 מתוכם אובחנו החל מחצות. שיעורהבדיקות החיוביות עומד על 5.12. כמו כן, מספר החולים הקשים עומד על 710 בני אדם, מתוכם 187 מונשמים ו-40 שמחוברים למכשיר אקמו. בנוסף, מקדם הדבקה נותר נמוך מ-1 ועומד על 0.9. מניין המתים כתוצאה מסיבוכי הנגיף עלה ל-7,567 בני אדם.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

דריסת השוטרים בנהריה: החשוד המרכזי הודה במעשה בחקירתו

ביידן: מוכן לחזור להסכם עם איראן, מאמין בפתרון שתי המדינות

בית הדין האירופי: רוסיה אחראית לרצח סוכן ק.ג.ב שערק לבריטניה

בתוך כך, אמש הודיעו החברות פייזר וביונטק כי החיסון שלהן יעיל ובטוח לבני 11-5. לפי המידע שנאסף במסגרת המחקר של החברות אצל יותר מ-2,000 ילדים, פייזר ושותפתה הגרמנית ביונטק, החברות הצהירו שהחיסון הינו "בטוח ומותאם והפגין תגובות נוגדנים חזקות" לקבוצת הגיל הרלוונטית. אף חיסון נגד קורונה לא אושר עד כה בארה"ב ובמערב לילדים מתחת לגיל 12.

לדברי פייזר וביונטק הילדים בניסוי קיבלו 2 מנות מוקטנות של החיסון (ביחס למינון שקיבלו המבוגרים) שייצר אצלם נוגדנים ואילו תופעות הלוואי היו דומות לאלו שקיבלו את החיסון בגילאי 16-25 אשר קיבלו את המינון המלא של החיסון. מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, צייץ בטוויטר בתגובה לתוצאות כי "היום אנו חולקים אתכם תוצאות חיוביות משלב הניסוי המשמעותי של הניסוי נגד קורונה לגילאי 11-5. אלו חדשות מרגשות לכל המשפחות".