מאות חוזרים מאומן זייפו אישורי בדיקה שלילית - ונמצאו מאומתים

מספר רב של חסידים ששבו מאוקראינה נמצאו חיוביים לקורונה, למרות שהיו בידם אישורים שהראו כי תוצאות הבדיקה היו שליליות. הליכים פליליים יינקטו נגד החשודים. במשטרה נערכים למקרים דומים

זמן צפייה: 04:56

מאות חסידים ששבו מאומן שבאוקראינה הציגו אישורים שהראו כי תוצאות בדיקת הקורונה שערכו היו שליליות, אך היום (חמישי) מתברר שהם היו מאומתים למחלה. במשטרה כבר איתרו עשרות עם בדיקות מזוייפות, כאשר חלקם כבר נחתו בארץ והובלו לביתם באמבולנסים, וחלקם עושים דרכם ארצה.

ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה את גורמי האכיפה לנקוט צעדים קשים נגד חולים מאומתים שנכנסו לישראל במרמה, כך שהם יזומנו לחקירה במשטרה וייפתח נגדם הליך פלילי מלא במסגרתו ייבחנו כלל האישומים הרלוונטיים, ובהם מרמה, זיוף והפצת מחלה במזיד.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בר לב החליט: תוקם ועדת בדיקה ממשלתית למחדל הבריחה מכלא גלבוע

העימותים נמשכים: אסירים הציתו תא בכלא רמון

בן דויד למשרד החינוך: "דורשים ממונה קורונה לבתי הספר"

כל חולה מאומת ששב ארצה במרמה יפונה מנתב"ג לביתו ברכב ייעודי או אמבולנס ויחויב בגין הנסיעה, וכן יידרש בבידוד שאורכו עשרה ימים, אשר ייאכף על ידי המשטרה. אדם שיצהיר כי אין באפשרותו לקיים בידוד ביתי יישלח למלונית קורונה. אדם שיפר את חובת הבידוד תיבחן הכנסתו למעצר. במקביל נבחנת החלתה של תקנה ייעודית במסגרתה ייכנסו החולים מאומן ל-14 ימי בידוד במלונית קורונה.

מטעמו של בנט נמסר: "ממשלת ישראל רואה בחומרה רבה כניסת חולים ארצה במרמה באמצעות זיוף מסמכים והפצת מחלה במזיד, המהווים אקט חסר אחריות של פגיעה בשלום הציבור, ותמשיך לפעול ביד קשה כנגד מפרי החוק".

במשטרה נערכים להמשך הפעילות בנתב"ג ולאיתור מקרים דומים. ממד"א נמסר כי מעל 10% מהשבים מאומן נמצאו מאומתים לנגיף.

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 3,247 נדבקים חדשים בקורונה, מתוך 62,371 בדיקות שבוצעו. שיעור המאומתים מבין הנבדקים ירד ל-5.44% ומספר החולים הקשים הינו 680, מתוכם 160 מונשמים. כמו כן, 144,454 תלמידים נעדרים כעת מהלימודים, כאשר 41,416 מתוכם הם חולים מאומתים ו-102,638 נמצאים בבידוד.