ראש שירותי בריאות הציבור: "ההדבקה עולה - יש לעצור את ההקלות"

אלרעי פרייס התייחסה לעלייה במדדי התחלואה, וציינה שכדי להגיע לצעד הבא ביציאה מהסגר מספר המאובחנים ביום צריך להיות פחות מ-500. לדבריה, "יש עוד כברת דרך ללכת עד שנגיע לצעדים הבאים"

זמן צפייה: 09:31

ראש שירותי בריאות הציבור, שרון אלרעי פרייס, התייחסה הערב (ראשון) לצעדי היציאה מהסגר, והסבירה כי מקדם ההדבקה עולה, ולכן צריך לעצור את צעדי ההקלות. עם זאת, היא הדגישה כי הדבר אינו מפתיע, אבל "ההקלות צריכות להיות זהירות ומתונות יותר. כדי להגיע למדרגה הבאה של פתיחה צריכים להגיע למספר לפחות מ-500 מאובחנים חדשים ביום - יש עוד כברת דרך ללכת".

כמו כן, אלרעי פרייס קראה שוב לשמוע להנחיות. "לא יכול להיות שוטר ופקח בכל מקום - אל תתקהלו", אמרה. "הפתיחה הזאת נעשית כשמדדי התחלואה בעלייה ואנחנו צריכים לראות איך אנחנו שומרים את המצב כך שלא נאבד שליטה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עוד טלטלה במשרד הבריאות: המשנה למנכ"ל הודיע על התפטרותו

מפרוץ המגפה: 50 מיליון נדבקו בקורונה; מחציתם מ-3 מדינות בלבד

חנויות הרחוב נפתחו: "התרגשות גדולה, אך יש חשש שניסגר שוב"

ד''ר שרון אלרעי, ראש שירות בריאות הציבור
ד''ר שרון אלרעי, ראש שירות בריאות הציבור | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 208 נדבקים חדשים בקורונה, בכך עלה מספר החולים הפעילים ל-8,698, מתוכם 333 במצב קשה, בהם 147 מונשמים ו-104 במצב בינוני. כמו כן, מספר מקרי המוות עלה ל-2,664, מנגד עד כה החלימו כ-307 אלף ישראלים. יש לציין כי אתמול בוצעו כ-8,000 בדיקות, מתוכן 2.6% היו חיוביות.

במקביל, עם כניסתו לתוקף של שלב נוסף בהקלות, עשרות אלפי בעלי עסקים פתחו היום מחדש את בתי העסק שלהם ושבו לפעילות אחרי שבועות ארוכים, בניסיון לצאת מהמשבר הכלכלי. כמו כן, בכמה מקומות בארץ נרשמו תורים מחוץ לחנויות, בשל ההגבלה שמאפשרת שהייה של עד ארבעה לקוחות בו-זמנית בבית עסק. פקחים הסתובבו וחילקו קנסות לבעלי עסק שהפרו את ההנחיות.

שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה
שוק מחנה יהודה בירושלים בימי קורונה | צילום: חדשות 13