אלרעי פרייס: "מגבלות חמורות יעזרו להאט תחלואה"

את הדברים אמרה ראש שירותי בריאות הציבור בדיון ועדת החוקה בכנסת. במקביל, בעוד מספר המאושפזים עלה מעל ל-350 בני אדם, ישנה הערכה בקרב גורמי המקצוע כי לא ניתן יהיה להימנע מסגר בספטמבר

זמן צפייה: 01:08

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי פרייס אמרה הבוקר (שני) בוועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת במהלך דיון על תקנות הקורונה כי היא "לא חושבת שהתו הירוק, או אפילו מגבלות חמורות יותר יביאו אותנו למקדם הדבקה של מתחת ל-1. זה כן יעזור לנו להאט את התחלואה ולהגביר את מאמץ החיסונים".

"המספרים מוכפלים כל עשרה ימים ו-1.5 אחוזים מהמאומתים הופכים לחולים במצב קשה. לפני החיסונים הנתון עמד על שלושה אחוזים. מעולם לא היינו במצב שמקדם ההדבקה שלנו הוא 1.3 לאורך שבועות. בגל הרביעי יש כבר 100 נפטרים. בקרב המחוסנים, רק בני 60 ומעלה מגיעים למצב קשה. יש הבדל בין כמה אנשים מחוסנים מדביקים לבין לא מחוסנים. הסיכוי שמחוסן ידביק את סביבתו נמוך יותר מאשר מי שאינו מחוסן".

במקביל, אחד המשתתפים בדיון ועדת החוקה התפרץ לדבריה של ראש שירותי בריאות הציבור וגידף אותה בעודה דנה במדיניות התו הירוק ובהגבלות. יו"ר הוועדה קריב: "לא נאפשר פגיעה בכבודם של עובדי הציבור".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2108091500' autoplay='0' credit='ערוץ הכנסת' desc='' poster='' kid='1_gvbd3kgp' duration='33']

עוד אמרה ראש שירותי בריאות הציבור, כי "זה שעושים בדיקות ולא נותנים להכניס אנשים חולים למקומות הומי אדם - זה מבורך, היו צריכים לעשות זאת מזמן". עוד אמרה פרייס כי "סגר זו לא גזרת גורל, בזכות זה שאנחנו עם חיסונים זה מה שמנצח מגפה".

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה את מנכ"לי קופות החולים לחסן 90% מהמבוגרים במנה שלישית, עד יום שישי הקרוב. בנוסף, בנט הנחה את הקופות לקבוע תור באופן אקטיבי למבוטחים שאינם מחוסנים או לחילופין לשלוח להם לינק לקביעת תור. בכך, המבוטחים יצטרכו להודיע האם הם מתחסנים או מסרבים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מסתמן: שנת הלימודים תיפתח כמתוכנן – גם אם יהיה סגר

למרות מבצע החיסון השלישי – יותר ממאה התפרצויות בבתי אבות

חשד לרצח: גבר נמצא מת בדירתו בנתניה

בדיקת קורונה
בדיקת קורונה | צילום: רויטרס

במקביל, גורמי המקצוע במערכת הבריאות מעריכים הבוקר כי לא יהיה מנוס אלא לתזמן סגר כללי במשק בתחילת ספטמבר. זאת, במטרה למנוע את התפשטות המגפה בחגי תשרי. אם מספר החולים ימשיך לעלות גם בתחילת החודש הבא, הממשלה עלולה להורות על סגר הכללי במשק.

שרי הקבינט מנסים למנוע אפשרות שכזו ודנים בפתרונות אלטרנטיביים. לפי שעה, התו הירוק של משרד הבריאות לא מספק הגנה מלאה שכן ילדים בני 12 ומטה לא נכללים במתווה, כמו גם בתי כנסת עם עשרות מתפללים. בנוסף, אין מבצע משטרתי נרחב לאכיפת ההנחיות בשטח והקריאה למיליון האנשים שטרם התחסנו, לא נראית משכנעת במיוחד.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי מספר החולים המאומתים בישראל שהתגלו אתמול עומד על 3,372 בני אדם ביממה ושיעור הבידוקת החיוביות הוא 3.87% מתוך 87,915 הנבדקים. נכון להיום, קיימים 360 חולים שמצבם מוגדר קשה ומתוכם 57 מונשמים.

בתוך כך, מבצע החיסונים ממשיך שלפי שעה, 5.8 מיליון התחסנו במנה הראשונה, 5.3 במנה השנייה, ומעל 496 אלף התחסנו במנה השלישית. סך הכול, ישנם 31,393 חולים פעילים, ו-6,542 חולים שנפטרו מאז פרוץ המגפה בישראל.

מספר המאושפזים מקורונה ברחבי הארץ עלה ל-350 את הדברים אמרה הבכירה במשרד הבריאות בדיון ועדת החוקה. במקביל, פורסם כי ישנה הערכה בקרב גורמי מקצוע כי לא ניתן יהיה להימנע מסגר בספטמבר