אלרעי פרייס: "אין עדיין מקרה שקשור לאיסוף משטראוס"

בריאיון לחדשות 13 התייחסה ראש שירותי בריאות הציבור לזיהום הסלמונלה ואמרה: "לא כל הדיווחים קשורים לזה". על וריאנט הקורונה החדש: "הצפי שלא יהיה שונה מאומיקרון". בנוסף, התייחסה לאיומים נגדה: "המליצו לי להחזיר מאבטח, המדינה צריכה להגן על עובדי ציבור"

זמן צפייה: 07:23

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, התייחסה הערב (שלישי) בריאיון לחדשות 13 לסערת הסלמונלה במוצרי השוקולד של שטראוס, לחיסונים למחלת הפוליו, לווריאנטים החדשים של הקורונה שזוהו בנתב"ג ולאיומים שהיא ממשיכה לקבל על חייה.

בהתייחסה לעניין המשך האיומים על חייה ולהמלצה להצמיד לה שוב מאבטח, השיבה אלרעי פרייס: "ההמלצות המקצועיות שלנו מונעות מנתונים ולא מצעקות במגפון". עוד טענה אלרעי פרייס: "זה בסדר להפגין, אבל יש איזשהו גבול דק שזה כבר הופך להיות התעמרות, בין אם פיזית או בין אם עירוב של בני המשפחה שלי בדברים האלה. זה מתחיל לעבור את הגבול להטרדה מאיימת של ממש".

ד''ר שרון אלרעי פרייס
ד''ר שרון אלרעי פרייס | צילום: חדשות 13

"בסוף המליצו להחזיר לי את המאבטח, ואני חושבת שבמדינת חוק לא ראוי שזה יהיה הפתרון", אמרה ראש שירותי בריאות הציבור והוסיפה: "על הבן אדם המאוים שמים מאבטח, כשמנגד הבן אדם הידוע כמאיים – לא מטופל". עוד סיפרה אלרעי פרייס כי הגישה תלונה נגד סדי בן שטרית, שצעק לעברה במגפון בעת שטיילה על כלבה. "אני מקווה שבית המשפט ישים את הגבול ויגיד באיזשהו מקום שמדינת ישראל צריכה גם להגן על עובדי הציבור. אי אפשר שאנחנו נהיה חשופים לכל אחד, בכל שעה ובכל הזדמנות להגיד את מה שהוא רוצה ואיך שהוא רוצה. באיזשהו מקום צריך לשים את הגבול. זו לא הייתה הפגנה אלא הטרדה מאיימת".

על הסלמונלה: "היא מסוכנת בעיקר לאוכלוסיות שבסיכון, היכן שהדבקה בחיידק כזה יכולה להוביל למחלה חמורה יותר", אמרה אלרעי פרייס והוסיפה כי בדרך כלל ההדבקה בסלמונלה בקרב אנשים צעירים ובריאים עוברת מעצמה עם תסמינים קלים. עם זאת, מי שחווה תסמינים משמעותיים כמו חום גבוה, או אנשים מבוגרים ומדוכאי חיסון - יש צורך לפנות לרופא.

כשנשאלה אלרעי פרייס אם התקבלו מאז אתמול פניות בנוגע לחשד להדבקה בסלמונלה, לאחר שנחשף החשד לחיידק בקרב מוצרי השוקולד של שטראוס, השיבה: "כל הזמן יש דיווחים על סלמונלה, זו מחלה שמחייבת דיווח, ולא כל הדיווחים בהכרח קשורים לאירוע הזה. עדיין אין לנו מקרה שאנחנו יודעים שהוא קשור ממש לריקול של עכשיו".

Rnwkzj
פס הייצור במפעל עלית

בין היתר, התייחסה ראש שירותי בריאות הציבור למצב התחלואה בארץ ו: "הקורונה לא נגמרה, אנחנו נמצאים במצב של עליות וירידות בתחלואה. אנחנו מנסים לחיות עם הקורונה ולהיות בשגרה". לגבי הווריאנטים החדשים של הקורונה שזוהו בנתב"ג: "אנחנו מנסים להבין מה המשמעות של הווריאנטים. אין ממש מידע מדויק עד כמה הוא אלים או שונה. אנו מקווים שהוא דומה באופי שלו לאומיקרון, כי הוא מאוד קרוב אליו מבחינה גנטית. הצפי הוא שהוא לא יהיה מאוד שונה". עוד הוסיפה אלרעי פרייס כי "כרגע אין סיבה לשנות מדיניות".

כאשר נשאלה אלרעי פרייס לגבי אפשרות החזרת ההגבלות בעקבות גליוי הזנים החדשים, ענתה: "אני מקווה שלא נחזיר, אבל ככל שנראה עלייה משמעותית בתחלואה ובעלת מגמה קבועה, ואם נחשוב שמדובר בווריאנט אלים ומאיים, אז כמובן שההנחיות ישתנו בהתאם". עוד מדבריה: "יש לנו מספיק ניסיון עם המגפה הזאת כדי להבין שהשינויים האלה הם זמניים וצריך לעקוב מקרוב, ולא כל הזמן לשנות מדיניות".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בנוגע לחיסוני הפוליו, השיבה ראש שירותי בריאות הציבור: "פוליו זו מחלה שגורמת לשיתוק ילדים ולה תוצאות קשות, וכן יש לנו אוכלוסייה לא מחוסנת במדינת ישראל, וכבר היה לנו מקרה קליני של שיתוק ילדים, אירוע שלא קרה בארץ מ-1988". עוד אמרה אלרעי פרייס כי הפוליו מסוכן לאנשים לא מחוסנים, וציינה כי יש הרבה מאוד ילדים שנולדו בשנתונים במהלכם נתנו רק מנת חיסון אחת נגד הפוליו, כלומר ילדים שנולדו בין השנים 2013-2005 לא מחוסנים במלואם מפני המחלה. לכן, אומרת אלרעי פרייס, יש לבוא ולהשלים את מנת החיסון השנייה, "אחרת הווירוס ימשיך להסתובב פה".