אלרעי פרייס על החיסון לבני 40: חושבת בחיוב שאפשר לרדת מדרגה

ראש שירותי בריאות הציבור התייחסה למתווה פתיחת הלימודים ואמרה כי "שיעור התחלואה בקרב אלה שקיבלו חיסון דחף יורד בחצי". על פתיחת הלימודים בספטמבר: "זו אמירה עקרונית"

זמן צפייה: 07:59

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, התראיינה הערב (רביעי) לאודי סגל במהדורה המרכזית, ואמרה כי אחרי כמעט חודש של נתונים מהחיסון השלישי, אפשר כבר לעבור למדרגה הבאה ולחסן בחיסון הדחף גם את בני ה-40 ומעלה. "לא התנגדתי להורדת גיל החיסון", אמרה אלרעי פרייס, "חשבתי שבשלב הבא צריך לחסן את האנשים עם מחלות הרקע ואנשים בסיכון יותר גבוה כמו הצוותים הרפואיים ואנשי השב"ס, אבל ההחלטה של הרוב הייתה כן להפחית את הגיל, ואנחנו נמשיך ככה".

"אני חושבת, וכולנו בוועדת החיסונים חושבים, שצריך לפרוש את זה בצורה הדרגתית", הוסיפה, "צריך לזכור שאנחנו המדינה הראשונה החלוצה בנושא הזה, אין לנו הרבה נתונים להסתכל עליהם מהעולם ולכן ראוי שנעשה את הדבר הזה בצורה מדורגת". אלרעי פרייס התייחסה לנתונים המעודדים על המועילות של חיסון הדחף: "אנחנו רואים כרגע מנתונים ראשוניים ששיעור התחלואה בקרב אלה שקיבלו בוסטר יורד בחצי, שזה מאוד משמח, אנחנו מתחילים לראות איזשהו כיפוף בתחלואה של אנשים בני 60+ שהתחסנו, ואנחנו רואים שאין הרבה תופעות לוואי שמדווחות לנו בסמיכות לחיסון, אז שני הדברים ביחד מאוד מעודדים אותנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גורמים בממשלה: לא להתחיל את שנת הלימודים ב-1 בספמטבר

ארה"ב הודיעה: חיסון דחף לכל האמריקנים החל מ-20 בספטמבר

לאור יום: צעיר שהשתחרר מהכלא נורה למוות בראשון לציון

באשר לוויכוחים בקבינט הקורונה לגבי מתן החיסונים בבתי הספר אמרה אלרעי פרייס: "המטרה היא לא לנצח את מי מהשחקנים, אלא לדאוג לזה שכל מי שרוצה להתחסן, זה יהיה לו נגיש בכל מקום שהוא נמצא בו. החיסונים האלה יעילים ובטוחים, הם יגנו על כולם וזה הדבר הכי חשוב. זה לא לחסן דווקא בבתי הספר, אלא לחסן בכל מקום, גם בבתי הספר".

על האמירות של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון אמרה אלרעי פרייס: "שרת החינוך לאורך הזמן אמרה כל מיני דברים, ואני מבינה שלא הייתה בעיה ספציפית דווקא עם שימוש בכתלי בתי הספר, אלא מתי בדיוק עושים את זה, אבל אני מניחה שהדבר הזה יגיע בסופו של דבר להסכמות. המטרה שלנו היא הבריאות של הילדים וגם לחסוך להם בידודים, שאני בטוחה שזו מטרה משותפת גם של הבריאות וגם של החינוך. בסוף ילד מחוסן הוא גם ילד שלא יהיה בבידוד כשיהיה חולה מאומת ויוכל להמשיך ללמוד פרונטלית בכיתה".

"משרד הבריאות תומך בזה שכל מי שמעוניין להתחסן יתחסן", אמרה אלרעי פרייס, "החיסונים בבתי הספר לא ינתנו ללא הסכמת הורים, זה תמיד יהיה במצב שבו ההורים מסכימים וחתמו על טופס הסכמה, הנערים והנערות מסכימים בעצמם ומגיעים מתוך רצון, כך שזה בכל מקרה לא יהיה בכפייה ולא יהיה משהו שנעשה בכוח, אז אין מה לדאוג מזה שמישהו לא ירצה להתחסן ויגררו אותו בכוח, זה לא יקרה".

לגבי ההחלטה לפתוח את שנת הלימודים כסדרה ב-1 בספטמבר, אמרה אלרעי פרייס כי מדובר באמירה עקרונית של מדינת ישראל. "האמירה היא שחיים לצד הקורונה, ואני חושבת שזו אמירה נכונה", הסבירה, "כמובן שאם הנתונים יהיו עוד יותר חמורים והמגפה תהיה עוד יותר בהשתוללות ולא נתחיל לראות איזושהי שבירה של העקומה אז יכול להיות שיהיו החלטות שונות".

אלרעי פרייס גם הגיבה לביקורת על ציוציו של בעלה, ד"ר מאיר פרייס: "יש לי את הזכות ואת העונג להיות נשואה לאדם חכם, דעתן ועצמאי, עם דעות משלו. לפעמים אני מסכימה איתו ולפעמים לא, אבל בהחלט זה אדם שמגיע מתוך השטח, עובד בבית חולים, עבד במחלקת קורונה, מכיר את הדבר הזה מאוד טוב, הוא זכאי לדעותיו, אז לא כל דבר שהוא מצייץ זה אמירות שלי שעוברות דרכו לטוויטר, ממש לא".