אלקין: "אם הציבור לא יתחסן - לא יהיה מנוס מלהטיל סגר"

שר הבינוי והשיכון התייחס להתמודודת עם זן אומיקרון והבהיר כי סגר תלוי בתחלואה ובשיעור המתחסנים. בנוסף, על הפרשה במרכזה עומד ראש המוסד לשעבר יוסי כהן אמר: "אפילו לאשתי אני לא מספר על דברים שקשורים לבטחון המדינה"

זמן צפייה: 06:26

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין התייחס היום (שישי) בריאיון לחדשות 13 להחלטות שקיבל קבינט הקורונה ולהתמודדות הממשלה עם התפשטות זן אומיקרון בארץ. "אם הציבור לא יתחסן - לא יהיה מנוס מלהטיל סגר", אמר השר.

"אני חושב שמוקדם ללכת לסגר", טען השר. "עוד לא היה דיון על זה בקבינט. אם הציבור יגן על עצמו ויתחסן, נוכל לעבור גם את הגל הזה בלי סגר. מצבנו טוב יותר מרוב מדינות המערב בשל סגירת השמיים. לא נוכל למנוע את התפשטות האומיקרון, אבל הרווחנו כמה שבועות. השאלה אם הציבור ישתמש בזמן הזה כדי להגן על עצמו".

בנוגע לשאלת החיסון הרביעי הסתייג השר ואמר כי "קבינט הקורונה הוא לא המקום להכריע בעניין חיסונים - זו החלטה רפואית נטו. זאת לא השאלה כרגע, השאלה היא לגבי המוני האנשים שלא התחסנו בחיסון ראשון או לא קיבלו בוסטר".

לגבי שאלת הסגר הדגיש אלקין כי "אם הציבור לא יתחסן יהיו פה הרבה חולים והרבה חולים קשים ואז לא יהיה מנוס מצעדים כאלה. במקום לדון על אם סגר הכרחי או לא, בואו נדון בהזדמנות של אנשים להגן על עצמם".

בתוך כך, השר התייחס גם לתחקיר "המקור", לפיו ראש המוסד לשעבר יוסי כהן חשף סודות מדינה בפני מאהבת, ואמר כי "ברור שכל אחד שחשוף למידע ביטחוני צריך לשמור על ביטחון שדה. אני גם לאשתי לא מספר מה שאני שומע בקבינט המדיני-ביטחוני וכמובן לא לאף אחד אחר. אני מכיר את יוסי שנים רבות והתרומה שלו לביטחון המדינה היא עצומה. כל אחד יכול לטעות".

בנושא מחירי הדיור אמר השר: "אני מקווה ומעריך ששנה הבאה עליית המחירים תיבלם. עד סוף השנה נגיע ל-100 אלף שיווקים בשנה - פי 2 יותר משנה שעברה וכמעט 50 אחוז יותר מהמקסימום שהיה עד עכשיו. הגענו לזה תוך חצי שנה. אנחנו נמשיך עם תנופה הזאת גם בשנה הבאה. הצבנו יעדים שאפתניים ל-2022. הדבר הכי משמעותי ובסיסי הוא להגדיל את ההיצע, נציף את השוק בדירות. היעדר הדירות גורם לעליית מחירים".