משרד הבריאות: "אין מגפת חצבת, המצב בארץ שונה"

התגלות 5 מקרי חצבת בירושלים עוררה חשש בציבור, אך במשרד הבריאות הדגישו כי אין סיבה לפניקה וגם אין מחסור בחיסונים

"אין מצוקת חיסוני חצבת"
"אין מצוקת חיסוני חצבת" | צילום: רויטרס

משרד הבריאות הודיע אתמול (ראשון) כי בשבועות האחרונים התקבלו דיווחים על חמישה מקרים של מחלת החצבת שהתגלו אצל נשים בנות 20 עד 40 מירושלים. היום מבהיר פרופסור איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות כי המקרים בארץ מגיעים לאחר שבחודשים האחרונים נרשמה התפרצות של מחלת החצבת ברחבי העולם, אך מדגיש: "המצב כאן שונה מהמצב באירופה".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"זה התחיל בשני מקרים של חולות שהגיעו לבית החולים", הסביר גרוטו. "אחת האחיות נדבקה והעבירה את המחלה הלאה - בסך הכול מדובר בחמישה מקרים של חצבת בירושלים". לדבריו, כל מי שנולד בישראל לפני שנת 1957 נחשב מחוסן מפני שבאותה תקופה המחלה השתוללה וילידי ישראל ומדינות נוספות שנדבקו במחלה נחשבים למחוסנים באופן טבעי.

גרוטו המשיך והסביר כי "מי שנולד בישראל משנת 1958 עד 1978 (גילים 39-59) ולא נדבק במחלה - קיבל בדרך כלל מנת חיסון אחת, אבל זה לא מספיק וכדאי להשלים את החיסון עם עוד מנה או שתיים בהתאם לגיל".

''המצב בישראל שונה מבאירופה''. פרופ' גרוטו
''המצב בישראל שונה מבאירופה''. פרופ' גרוטו | צילום: חדשות 2

"אין מחסור בחיסונים לילדים"

עם זאת, גרוטו מבהיר כי מי שלא מתכוון לנסוע לחו"ל אינו צריך למהר ולהתחסן. "בתקופה האחרונה ישנם דיווחים על עלייה חדה במספר האנשים שרוצים להתחסן בשל הדיווחים על התפרצות המחלה, ולכן נוצר מחסור בחיסונים", הדגיש גרוטו. עם זאת, הוא הבהיר כי משרד הבריאות מחזיק במלאי של עשרות אלפי חיסונים ושהוזמנו עשרות אלפי חיסונים נוספים: "יש מלאי ואין מצב של מחסור".

בהודעת משרד הבריאות מאתמול צוין כי "חצבת הינה מחלה מדבקת מאוד, המאופיינת בחום, פריחה, דלקת עיניים והרגשה כללית רעה, עם פוטנציאל לסיבוכים קשים. קבלת חיסון נגד חצבת על פי הנחיות משרד הבריאות עשויה למנוע מחלה זו כמעט לחלוטין".

עוד צוין בהודעה כי הציבור נקרא להקפיד על מתן חיסוני השגרה לילדים על פי גילם וכן כי על עובדי בריאות להשלים את החיסונים שעליהם לקבל על פי הנחיות משרד הבריאות. "חשוב להדגיש כי אין מחסור בחיסוני ילדים", צוין בהודעת המשרד.