אחד בכל רחם - תאומים נולדו בלידה נדירה באיכילוב: "הרופא כמעט התעלף"

אל לדוביץ' שנולדה עם רחם מסוג דידלפי, מצב רפואי נדיר שבו יש שני רחמים ולכל חלל נפרד וצוואר משלו, ילדה בן ובת שהתפתחו בנפרד. "אני בטוחה שלמרות שלא נפגשו עד כה, הם יהיו האחים והחברים הכי טובים"

זמן צפייה: 02:06

אל לדוביץ' ,שנולדה עם רחם מסוג דידלפי, מצב רפואי נדיר בו לאישה יש שני רחמים כאשר לכל רחם יש חלל נפרד וצוואר משלו, ילדה תאומים שגדלו בנפרד ברחמים שונים. בשונה מכל שאר הריונות התאומים אשר חולקים את חלל הרחם וגדלים זה לצד זה, במקרה זה, התאומים של אל נפגשו לראשונה רק אחרי הלידה.

הן מצב של רחם דידלפי והן היריון תאומים הופכים את ההיריון לכזה הנמצא בסיכון גבוה ביותר בעיקר ללידות מוקדמות. "בגיל 20, הרבה לפני ההיריונות, התבשרתי שיש לי שני רחמים וכל השנים פחדתי שהתינוק יהיה ברחם הימני שהוא קטן יותר", סיפרה אל.

"בבדיקה הראשונה של ההריון הרופא כמעט התעלף ולקח לו עשר דקות לבשר לי שיש לי עובר בכל רחם ומשם התחיל הריון מלא בחששות אבל מהרגע שהגעתי לפרופ' הירש ידעתי שאני בידיים טובות והמשכתי את ההריון תחת מעקב עד ללידה. התאומים, בן ובת, מתוקים ומהממים ואני בטוחה שלמרות שלא נפגשו עד כה, הם יהיו האחים והחברים הכי טובים" מספרת אל.

אל ביצעה מעקב הריון בליס במרפאת התאומים בניהולו של פרופ' לירן הירש המשמש גם כמנהל המחלקה להריון בסיכון גבוה. לאור מורכבות המקרה היה צורך במעקב אינטנסיבי ביותר. לבסוף, בשבוע 35 אל עברה ניתוח קיסרי על ידי פרופ' הירש והתאומים זכו להכיר אחד את השני.